راهکار‌های ساده برای درمان مو‌های وز و شکننده

یکی از مشکلات بسیار شایع که برای برخی افراد وجود دارد، وز شدن مو‌های آن‌ها است. مو‌های وز معمولا در همه جا پخش می‌شوند و همین امر ممکن است باعث گره خوردن بیشتر آن‌ها شود.
راهکار‌های ساده برای درمان مو‌های وز و شکننده
کد خبر : ۴۴۶۷۶

علاوه بر روش‌های مراقبتی اشتباه، کمبود برخی از ویتامین‌ها مانند ویتامین C، D، E و همچنین آهن و امگا ۳ تاثیر مستقیمی روی سلامت پوست و مو دارد، بنابراین اگر به خشکی مو دچار هستید، بهتر است تا مصرف برخی مواد غذایی و برخی مکمل‌ها را زیر نظر پزشک در برنامه غذایی خود قرار دهید تا به رفع و درمان خشکی و وزی مو‌های خود کمک کرده باشید.

مراقبت از مو‌ها در طول فصول مختلف خصوصا فصل‌های سرد پاییز و زمستان از اهمیت بالایی برخوردار است و یکی از مسائلی است که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. تغییر مداوم درجه حرارت هوای گرم (داخل خانه) و هوای سرد (بیرون از خانه) می‌تواند بر لطافت و زیبایی پوست و مو‌ها موثر بوده و بر آن‌ها تاثیر منفی داشته باشد. همچنین سرما اساسا منجر شده تا رشد مو‌ها نیز کمتر و خشک شود. به همین دلیل لازم است تا از موی خود بیشتر مراقبت کنیم.

آب و هوای سرد زمستانی بر روی مو‌های شما به‌طور خاصی تأثیر می‌گذارد، بنابراین برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است تا از شامپو‌های مناسب مو استفاده کنید. با این کار علاوه بر تأمین رطوبت پوست و مو، رنگ مو‌های شما نیز سالم باقی می‌ماند. ناگفته نماند برای اینکه از آسیب به موهایتان در فصلی، چون زمستان در امان باشید، از شستشوی بیش از حد مو‌ها و همچنین شستشوی مو‌های خود با آب داغ و بیرون رفتن با مو‌های خیس بپرهیزید.

انواع ماسک و درمان‌های خانگی برای رفع وزی و خشکی مو

اگر مو‌های خشک و وزی دارید، از کدری و شانه نشدن مو‌های خود خسته شده‌اید و علاوه بر محصولات بهداشتی مناسب، به دنبال روش‌های هزینه‌بر مانند انجام کراتین درمانی و پروتئین درمانی هستید، دست نگه دارید، زیرا ما در ادامه این متن، به معرفی بهترین ماسک مو خانگی برای مو‌های خشک و وز پرداخته‌ایم تا به صورت هفتگی آن‌ها را تهیه کنید و با انجام این روش‌ها، مو‌هایی زیبا، جذاب و درخشانی داشته باشید.

ماسک موی عسل و روغن نارگیل

روغن نارگیل برای مو‌های خشک و وز بسیار مفید است و باعث ابریشمی و درخشان‌تر شدن مو‌ها می‌شود. عسل نیز مو‌ها را به خوبی آبرسانی می‌کند. در این صورت ماسک عسل و روغن نارگیل برای مو‌های خشک و وز، یک ترکیب معجزه‌آسا خواهد بود.

برای تهیه این ماسک مو، یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با یکدیگر ترکیب کنید و آن را روی موهایتان بزنید. در نهایت پس از ۲۰ دقیقه موهایتان را با آب ولرم، شامپو و نرم کننده بشویید.

ماسک موی صاف کننده با سس مایونز

برای تهیه این ماسک موی خانگی برای درمان و رفع وزی مو‌های خود به ۱/۴ فنجان مایونز و ۱/۳ فنجان روغن بادام و ۱ تا ۲ عدد تخم مرغ نیاز دارید. پس از ترکیب این مواد، خمیر به دست آمده را بر روی مغز سر و موی خود آغشته کنید و مو‌های خود را با یک کلاه حمام بپوشانید و سپس مو‌های خود را شستشو دهید. از این ماسک ۲ بار در هفته استفاده کنید تا شاهد تاثیرات شگفت‌انگیز آن شوید.

ماسک مو خانگی با ژلاتین

ژلاتین خوراکی حاوی پروتئین‌های لازم برای مو است و به خوبی تار‌های مو را پوشانده و آن‌ها را مرطوب می‌کند. برای تهیه ماسک ژلاتین برای درمان و رفع وز شدن مو‌ی خود، یک قاشق غذاخوری ژلاتین را با یک فنجان آب گرم مخلوط کنید و به خوبی آن را حل کنید. حال یک قاشق چای‌خوری سرکه سیب و شش قطره اسانس روغنی به این مخلوط اضافه کرده و هم بزنید. ماسک مو را روی مو‌های تمیز بمالید و بعد از ده دقیقه با آب ولرم بشویید.

بهترین محصولات برای رفع و از بین بردن وزی مو

زمانی که مو‌های شما در اثر حرارت آسیب دیده و یا با موادی مانند رنگ مو در تماس بوده، لایه خارجی آن یا به عبارتی کوتیکول آن، بالا رفته و منجر شده تا رطوبت وارد موهایتان شود و در نهایت وز شود.

نرم کننده

با استفاده از نرم کننده مو، به خوبی می‌توانید وز مو‌های خود را از بین ببرید. برای این کار کافیست تا مقداری از نرم کننده مو را با آب مخلوط کنید و سپس با استفاده از دستانتان آن را فقط به نوک مو‌های خود بزنید.

سرم مو

سرم مو باعث محافظت از مو در برابر عوامل مخرب و آسیب‌زا می‌شود و مو‌ها را نرم می‌کند. همچنین استفاده از یک سرم مو مناسب می‌تواند در ترمیم مو‌های آسیب‌دیده، صاف شدن مو، باز کردن گره مو، جلوگیری از وز شدن و موخوره موثر باشد.

ماسک مو

استفاده هفتگی از ماسک مو، مو‌ها را نرم و مرطوب می‌کند و با پر کردن شکاف‌ها در ساقه مو، مانع از وزی مو و موخوره می‌شود. ماسک مو علاوه بر کاهش وز می‌تواند در امر تقویت و تغذیه مو مفید باشد.

درمان وزی مو با روغن زیتون

ماده‌ای طبیعی به نام روغن زیتون برای رفع وزی مو یا به عبارتی خشکی مو بسیار موثر است و به خوبی می‌تواند به تار‌های مو نفوذ کرده و وزی مو، شکنندگی مو‌ها و موخوره را به خوبی درمان کند. این روغن حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان، اسید‌های چرب و همچنین سه ماده به نام‌های اسید پالمیتیک، اسید اولئیک و اسکوالن است و باعث تقویت کوتیکول‌های ساقه مو می‌شود.

شما می‌توانید به واسطه روغن زیتون وزی موی خود را درمان کنید. دقت کنید که برای اثر بخشی بیشتر، هفته‌ای دوبار از آن استفاده کنید تا وزی مو هایتان درمان شود. کافیست تا ۲۰ دقیقه پیش از استحمام، مقدار مناسبی از روغن زیتون را به مو‌ها زده و به آرامی ماساژ دهید. پس از گذشت ۲۰ دقیقه با شوینده مناسب و ملایم مو‌های خود را بشویید.

همچنین می‌توانید دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید و محلول به دست آمده را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی سر خود ماساژ دهید و بعد از انجام این عمل مو‌های خود را به واسطه یک حوله داغ ببندید و اجاز دهید موهایتان ۳۰ دقیقه استراحت کند. در انتها مو‌های خود را با یک شامپوی مناسب شستشو دهید.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر