حقوق استادان دانشگاه دیگر هیچ سقفی ندارد

بر اساس مصوبه مجلس، سقف حقوق اساتید دانشگاه برداشته شده است.
حقوق استادان دانشگاه دیگر هیچ سقفی ندارد
کد خبر : ۴۴۷۲۱

علیرضا منادی سفیدان رئیس کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه‌ها گفت: در لایحه بودجه آمده که اعتبار مالیاتی را در ۵ سال به ۵۰ درصد برسانیم که این مصوبه جدیدی بود که به شدت مخالفت شد و کمسیون تلفیق این موضوع را رد کرد. این موضوع یعنی آن اعتبار مالیاتی سر جایش مانده برای کمک به شرکت‌های دانش بنیان و هر فردی که کار دانش بنیان انجام دهد مالیاتش همان اعتبار مالیاتی حفظ و آن قانونی حذف نشده است.

سقف حقوق اعضای هیأت علمی برداشته شد

وی افزود: سقف حقوق اساتید در مصوبه تلفیق برداشته شده و مالیات اعضای هیات علمی که به صورت پلکانی شده بود، مجددا به همان ۱۰ درصد بازگشته است؛ لذا مجلس شورای اسلامی این فرصت خوب را ایجاد کرده و مصوبه‌های خوبی به منظور جذب اعضای هیات علمی و نخبگان دولت در نظر گرفته است

منادی سپیدان به بحث معیشت اساتید نیز اشاره کرد و گفت: این موضوع یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که پیگیری کردیم، همچنین در جریان همسان‌سازی حقوق اعضای هیات علمی تلاش کردیم حقو‌ق‌ها و دستمزد‌ها افزایش یابد و هدف از این موضوع جلوگیری از فرار مغز‌ها بود. طبق بیانات رئیس جمهور در مصوبه کمیسیون تلفیق به تمام دانشگاه‌ها اجازه دادیم املاک اضافه خود را برای ساخت و ساز مسکن اساتید در نظر بگیرند و بانک‌ها نیز تا سقف یک میلیارد تومان وام به دانشگاه‌ها اختصاص می‌دهند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر