یخچال ساید بهتر است یا دوقلو؟

قیمت انواع یخچال‌های ساید باید ساید و دوقلو مشخص شد.
یخچال ساید بهتر است یا دوقلو؟
کد خبر : ۴۴۸۲۸

یخچال ساید بخرم یا دوقلو؟ این سوالی بسیار پرتکرار در میان کاربرانی است، که قصد خرید یخچال جدید برای خانه و یا تکمیل جهیزیه نوعروس را دارند.

آشپزخانه جزء اصلی‌ترین قسمت خانه است، که به عنوان یک چهارراه پر تردد عمل می‌کند، و یخچال نیز محبوب‌ترین ایستگاه این مکان پر تردد به شمار می‌رود؛ بنابراین هنگام تصمیم گیری برای خرید و انتخاب یخچال جدید و مناسب بسته به شرایط خانواده و محیطی که در آن زندگی می‌کنید، گاهی بسیار سخت و طاقت فرساست.

با وجود اینکه یخچال‌های ساید و دوقلو هر دو گزینه‌هایی مناسب و جذاب برای ارتقاء محیط و استفاده اعضای خانواده هستند، اما هر کدام دارای مزیت‌ها و معایبی خاص هستند، و کاربر باید با توجه به سبک زندگی خود و نیاز‌های روزمره دیگر اعضای خانواده تصمیم بگیرد، کدام یک از این دو گزینه برای آن‌ها بهتر است.

یخچال دوقلو چیست؟

یخچال‌های دوقلو جزو محصولات قدیمی، به شمار می‌روند که از دیرباز در بازار موجود بوده و کاربران زیادی به خرید آن علاقه‌مند می‌باشند.

یخچال فریزر دوقلو متشکل از دو دستگاه مستقل یخچال و فریزر است، که مدل‌های جدید و پیشرفته آن دارای دو کمپرسور و ۲ برد مجزا می‌باشند و کاربر می‌تواند بسته به شرایط آشپزخانه هر دو دستگاه را در کنار یکدیگر به صورت جفت، و یا جدا از هم استفاده کند.

ظرفیت و حجم بخش یخچال و فریزر در این مدل یخچال‌های دوقلو به صورت مساوی تعیین شده و می‌تواند نسبت به دیگر مدل‌ها فضای ذخیره سازی بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهد.

یخچال‌های دوقلو در انواع برند‌های معتبر داخلی و خارجی نظیر ال جی، سامسونگ، بوش و … در بازار موجود می‌باشد.

در یخچال دوقلو فضای بزرگتری را برای ذخیره سازی انواع مواد و ظرف‌های بزرگ در اختیار کاربر قرار می‌دهد، همچنین بخش فریزر از کشو‌های بزرگتر با امکان ذخیره سازی مواد فریزری بیشتر بهره‌مند است.

یخچال ساید بای ساید چیست؟

شاید برخی از کاربرانی که می‌پرسند یخچال ساید بخرم یا دوقلو؟ دوست داشته باشند بدانند که یخچال ساید بای ساید چیست؟ و چه تفاوتی با یخچال فریزر دوقلو دارد؟

یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین یخچال‌هایی که طی سال‌های اخیر در بازار جهانی غوغای زیادی به پا کرد، یخچال‌های کنار هم یا همان ساید بای ساید بود.

محصولی با طراحی منحصر به فرد که طراحان تلاش کرده‌اند تا مورد پسند اکثر کاربران و متناسب با نیاز بیشتر خانواده‌ها باشد.

یخچال ساید بای ساید مانند یخچال دوقلو از دو بخش مستقل یخچال و فریزر تشکیل شده که یخچال در سمت راست و فریزر در سمت چپ آن است، با این تفاوت که بخش یخچال و فریزر به یکدیگر چسبیده و تنها با یک دیواره عمودی از یکدیگر جدا شده اند.

تفاوت یخچال ساید بای ساید و دوقلو با یکدیگر چیست؟

اگر در دوراهی مانده‌اید و نمی‌دانید که یخچال ساید بخرید یا دوقلو؟ بهتر است، بعد از آشنا شدن با تعریف هر کدام با تفاوت‌های بین این دو مدل نیز آشنا شوید تا بتوانید راحت‌تر تصمیم بگیرید.

مهمترین تفاوت‌های یخچال‌های ساید بای ساید با یخچال فریزر دوقلو عبارتند از:

تفاوت در طراحی:

یکی از اصلی‌ترین ملاک‌های انتخاب برای برخی کاربران این روز‌ها ظاهر شیک و متناسب با سبک زندگی مدرن یک محصول می‌باشد.

یخچال‌های دوقلو که از دیرباز در بازار موجود بودند، دارای طراحی و ظاهری ساده و مینیمال هستند، و نمی‌توان آن‌ها را محصول جذاب و مدرن عنوان کرد.

اما یخچال‌های ساید از طراحی ظاهری بسیار شیک و متنوع و جذابی برخوردار هستند، و می‌توانند جلوه‌ای بسیار شیک و لاکچری را به آشپزخانه ببخشد.

تفاوت این دو مدل در حجم و ظرفیت داخلی:

یکی از بزرگترین ایراداتی که می‌توان به یخچال‌های ساید نسبت به یخچال‌های دوقلو وارد کرد، ظرفیت ذخیره سازی کمتر ساید نسبت به یخچال دوقلو می‌باشد؛ بنابراین ظرفیت یخچال‌های دوقلو بیشتر است. چون معمولا ۴۰ فوت هستند.

یخچال‌های ساید نسبت به یخچال فریزر دوقلو از ظرفیت ذخیره سازی کمتری برخوردار است و سازماندهی و نظم بخشی به مواد غذایی تازه و فریز شده به دلیل عمق بیشتر ساید بای ساید نسبت به یخچال دوقلو کمی سخت‌تر و زمان بر‌تر است. ظرفیت یخچال‌های ساید معمولا بین ۲۶ الی ۳۴ فوت است.

تفاوت در میزان مصرف انرژی:

همانطور که گفته شد یخچال‌های دوقلو مجهز به کمپرسور مجزا هستند، اما یخچال ساید از یک موتور برای هر دو قسمت برخوردار است؛ بنابراین مصرف انرژی یخچال دوقلو تا حدودی به نسبت ساید بیشتر است. البته اگر محصول اینورتر دار بخرید مصرف انرژی آن بسیار ناچیز و کم خواهد بود.

مقایسه امکانات یخچال ساید و دوقلو:

مسیر زندگی انسان‌ها روز به روز به سمت هوشمند شدن پیش می‌رود، و کاربران علاقه زیادی به خرید محصولاتی دارند که به تکنولوژی‌های هوشمند و امکانات رفاهی بیشتر مجهز باشد.

یکی دیگر از تفاوت‌های مهم یخچال‌های ساید نسبت به یخچال‌های دوقلو مجهز بودن ساید‌ها به جدیدترین تکنولوژی‌ها و امکانات روز دنیا است.

البته شاید تمام این ویژگی‌ها و قابلیت‌ها به طور ۱۰۰ درصد در زندگی کاربران موثر نباشد و تنها موجب پرداخت هزینه‌های بالاتر به نسبت به روز بودن دستگاه شود، اما در کل یخچال‌های ساید نسبت به یخچال‌های دوقلو بسیار پیشرفته‌تر و مجهزتر هستند.

تفاوت در قیمت یخچال‌های ساید و دوقلو:

همانطور که امکانات و طراحی دستگاه برای کاربران مهم است، برای جمع کثیری از افراد نیز قیمت یخچال اولویت است و شرط تعیین کننده در انتخاب نهایی به شمار می‌رود.

یخچال‌های دوقلو با بهره‌مندی از امکانات کلی‌تر و طراحی نسبتاً سادهتر در مقابل یخچال‌های ساید از قیمت پایین‌تری برخوردار هستند.

مزایا و معایب یخچال دوقلو

اگر قصد دارید که انتخاب درستی داشته باشید، و با اطمینان به جواب سوال یخچال ساید بخرم یا دوقلو؟ برسید حتماً لازم است که نسبت به مزایا و معایب هر کدام از این دو مدل یخچال آگاه باشید.

مهمترین مزیت‌های یخچال‌های دوقلو عبارتند از:

مجزا بودن یخچال و فریزر از یکدیگر که موجب جا به جایی و حمل راحت‌تر دستگاه‌ها می‌شود.

بهره‌مندی از سیستم سرمایشی Multi Air Flow و سیستم Door Cooling که محیط مناسبی برای تازه‌تر ماندن مواد غذایی در مدت زمانی طولانی را فراهم می‌سازد.

فضای ذخیره سازی فراوان، طبقات متعدد در داخل دستگاه و بر روی درب، طراحی یخچال در ظرفیت‌های بالا که ایده آل برای خانواده‌های پرجمعیت می‌باشد.

تعبیه فیلتر قدرتمند چندلایه جهت حذف بو و انواع باکتری‌های مضر

تقسیم ظرفیت یخچال و فریزر به یک اندازه

استفاده از موتور و سیستم سرمایشی مستقل که در صورت بروز مشکل برای یکی از دستگاه‌ها، دیگری همچنان کار می‌کند.

داشتن قیمت مناسب و مقرون به صرفه

معایب یخچال‌های دوقلو

هنگام مقایسه کردن دو محصول با یکدیگر همانطور که از مزیت‌ها و حسن هر کدام سخن گفته می‌شود، باید معایب و ایرادات وارده بر آن‌ها را نیز بیان کرد، تا کاربر راحت‌تر بتواند مقایسه کند، بسنجد و در نهایت انتخاب کند.

معایب یخچال‌های دوقلو نیز به شرح زیر است:

محصولی میان رده که به امکانات مدرن محدودی مجهز است.

تعبیه ۲ کمپرسور مستقل که موجب بالا رفتن مصرف انرژی دستگاه می‌شود.

بهره‌مندی از ظاهری ساده و نسبتاً تکراری که هنگام جایگذاری، نمی‌توان انتظار تغیری اساسی و خیلی شیک را در طراحی آشپزخانه داشت.

قابلیت استفاده از یخچال و فریزر به صورت مستقل، که هم حسن است، و هم ضعف، چون هنگام استفاده از این دو دستگاه جدا از هم، ظاهری نه‌چندان دلچسب به خود می‌گیرند.

نداشتن قابلیت اتصال به آب شهری که یک آپشن مهم به شمار می‌رود و مورد توجه بسیاری از کاربران است.

مزیت‌های یخچال ساید بای ساید

جهت آشنایی بیشتر و انتخاب راحت‌تر محصول، سایت سیلور کالا به مزایای یخچال ساید در این بخش می‌پردازد.

مهمترین مزیت ساید داشتن طراحی مدرن و به روز است، که توانسته توجه بخش عظیمی از کاربران را به خود جذب کند.

ارائه ساید در ظرفیت‌های گوناگون و متنوع که امکان استفاده از آن در خانواده‌های کم جمعیت و نسبتاً پرجمعیت را ممکن می‌کند.

بهره‌مندی از جدیدترین سیستم‌های سرمایشی نظیر متال کولینگ، دور کولینگ و Multi Air Flow

عرضه ساید در مدل‌های متنوع و استفاده از قابلیت اینستاویو در برخی مدل‌ها

طبقات و کشو‌های عمیق و جادار

تعبیه قابلیت دور این دور و درب بار که دسترسی راحت‌تر به برخی اقلام پرمصرف را ممکن می‌سازد.

استفاده از پیشرفته‌ترین نوع فیلتر یعنی هایژن فرش که قادر است ۹۹.۹۹ درصد از باکتری‌ها و عوامل مضر داخل دستگاه را از بین ببرد.

تعبیه یک کمپرسور برای هر دو بخش یخچال و فریزر که مصرف انرژی بسیار کمتری را به همراه دارد.

قابلیت اتصال به آب شهری، که کاربر را از پر کردن مخزن آب و یخ بی‌نیاز می‌کند.

توجه: قابلیت اینستاویو دور این دور در مدل‌های ساید ال جی و قابلیت مینی بار در ساید سامسونگ مشاهده می‌شود.

نکته: تمامی مدل‌های ساید قابلیت اتصال به آب شهری ندارند، یعنی برخی از ساید‌ها نیز مانند یخچال‌های دوقلو دارای مخزن آب می‌باشند.

معایب یخچال‌های ساید:

طبق آنچه که قبلاً هم اشاره شد، همواره محصولات در کنار مزیت‌ها و ویژگی‌های خوب، دارای ضعف‌هایی هرچند کوچک نیز می‌باشند، که لازم است کاربر قبل از انتخاب و خرید، از آن‌ها مطلع باشد.

معایب یخچال ساید عبارتند از:

جا به جایی سخت و مشکل به دلیل حجم و وزن بالای یخچال ساید، خصوصاً برای مستاجران و کاربرانی که بر اساس شغلی که دارند، هر چند وقت یکبار محل سکونت خود را عوض می‌کنند.

برخی از مدل‌ها نظیر نکست و ساید ۵ درب دارای ارتفاع زیادی هستند و دسترسی به طبقات بالایی دستگاه، برای کاربرانی که قد کوتاه دارند یا کسانی که مشکلات جسمانی دارند، کمی سخت است.

به دلیل جدا نبودن یخچال و فریزر از یکدیگر، نیاز است که فضایی مناسب برای دستگاه در آشپزخانه در نظر گرفته شود، و گاهاً این کار در آشپزخانه‌های کوچک با فضای محدود کمی دشوار است.

مدل‌های دارای قابلیت اتصال به آب شهری باید به مسیر شیر آب در آشپزخانه نزدیک باشند.

طبقات و کشو‌ها در بخش یخچال و فریزر نسبت به یخچال دوقلو باریک‌تر هستند و به دلیل عمق زیاد دسترسی به برخی مواد غذایی سخت است، و گاهی کاربر مجبور است ظروف و مواد بخش جلویی را بیرون بیاورد تا بتواند به آنچه که لازم دارد دسترسی پیدا کند.

یخچال‌های ساید از امکانات پیشرفته متعددی برخوردار هستند و هر ساله به ویژگی‌های این محصول در مدل‌های جدید افزوده می‌شود، از این رو دارای قیمتی بالا هستند.

چه کسانی یخچال دوقلو بخرند؟

طبق اطلاعات داده شده و بیان مزیت‌ها و معایب یخچال‌های دوقلو و ساید به احتمال زیاد کاربران تکلیف‌شان با خودشان روشن شده و تا حدودی توانسته‌اند تصمیم بگیرند، که کدام یک را انتخاب کنند.

ما به کاربران زیر پیشنهاد خرید یخچال دوقلو را می‌دهیم:

اگر جزو خانواده‌های پرجمعیت هستید بچه‌های کوچک دارید و هر روز باید میان وعده و وعده‌های اصلی را با مواد غذایی تازه برایشان تهیه کنید، یخچال دوقلو، که ظرفیت یخچال بالایی دارد، را انتخاب کنید.

اگر یکی از اعضای خانواده شما ورزشکار است و مجبور است، که همیشه از مکمل‌ها، نوشیدنی‌های انرژی‌زا و یا معجون‌های متنوع بعد از تمرین استفاده کند، می‌توانید روی طبقات متعدد و فضای زیاد موجود بر روی درب و نگه‌دارنده بطری در داخل یخچال حساب کنید.

کاربرانی که شاغل هستند و معمولاً حجم بالایی از مواد غذایی را برای مدت زمانی طولانی ذخیره می‌کنند، یخچال فریزر دوقلو بهترین گزینه برای آن‌هاست.

اگر دوست دارید همیشه مواد غذایی، میوه و سبزیجات تازه در اختیار داشته باشید و هر هفته یکبار خرید می‌کنید، یخچال فریزر دوقلو با ظرفیت بالا انتخابی درست برای شماست.

اگر اولویت انتخاب‌تان فضای ذخیره سازی زیاد در بخش یخچال و فریزر است، و اهمیت ظاهر یا طراحی کمتر از ظرفیت است، خرید یخچال دوقلو بهترین کار است.

یخچال فریزر دوقلو هم برای آشپزخانه‌های بزرگ با فضای باز و هم آشپزخانه‌های کوچک با فضای پراکنده گزینه مناسبی است، پس اگر آشپزخانه شما دارای این شرایط است، به خرید یخچال دوقلو فکر کنید.

چه کسانی یخچال ساید بخرند؟

همانطور که گفته شد، بارزترین ویژگی یخچال‌های ساید، طراحی مدرن و به روز آن ست، اگر جزو کاربرانی هستید که طراحی و دیزاین آشپزخانه برایتان بسیار مهم است، یخچال ساید را خریداری کنید.

اگر خانواده کم جمعیتی دارید و به استفاده از مواد غذایی تازه بیشتر علاقه دارید تا فریز کردن آن‌ها، خرید ساید که فضای یخچال بیشتری نسبت به فریزر دارد گزینه‌ای مناسب است.

کاربرانی که کودکان بازیگوش دارند و هر چند دقیقه یکبار درب یخچال را به بهانه‌ای باز می‌کنند، بهتر است محصولات دور این دور ساید را انتخاب کنند، تا جهت صرفه‌جویی در مصرف انرژی مواد لازم و نوشیدنی‌های پرمصرف را در این قسمت قرار دهند.

کاربرانی که حاضرند در قبال خاص بودن و لاکچری بودن آشپزخانه خود، بهای بیشتری بپردازند، و از امکانات بسیار متنوع دستگاه بهره‌مند شوند، بدون تاَمل حتماً یخچال‌های ساید را انتخاب کنند.

اگر میزان مصرف انرژی جزء ملاک‌های اصلی شماست، بدانید که یخچال‌های ساید، به موتور بسیار کم مصرف مجهز هستند، و به دلیل داشتن قابلیت دور این دور و هوم بار نیز تا حد زیادی از مصرف بی‌رویه انرژی در آن جلوگیری می‌شود.

اگر ملاک‌های انتخاب شما شامل موارد بالا است، می‌توانید با خیال راحت به یخچال‌های شیک و باکلاس ساید اعتماد کرده و نسبت به خرید آن‌ها اقدام کنید.

لازم به ذکر است که اقتصاد آنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌ها ندارد. ممکن است قیمت یخچال فریزر در سطح بازار تحت تاثیر عوامل مختلف با اندکی افزایش یا کاهش قیمت خریدوفروش شود.

یخچال ساید بهتر است یا دوقلو؟

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر