رکورد تولید ربات از آن کدام کشورهاست؟

داده‌های اخیر نشان می‌دهد که کره و چین از نظر تولید ربات‌ از آمریکا جلوتر هستند.
رکورد تولید ربات از آن کدام کشورهاست؟
کد خبر : ۴۴۹۲۵

داده‌های اخیر نشان می‌دهد که کره و چین از نظر تولید ربات‌ از ایالات متحده جلوتر هستند.

یکی از متداول‌ترین رویکرد‌های مورد استفاده برای محک زدن نرخ پذیرش ربات، نسبت ربات‌های صنعتی به کارگران تولیدی است. فدراسیون بین‌المللی رباتیک (IFR) آماری را در مورد استفاده از ربات در سراسر جهان منتشر می‌کند. جدیدترین داده‌های آن مربوط به سال ۲۰۲۱ است که نشان می‌دهد کره از نظر استفاده از ربات پیشتاز است.

کره در ابتدای امر دارای هزار ربات در هر ۱۰ هزار کارگر تولیدی بود. سنگاپور با ۶۷۰ نفر در رتبه دوم قرار گرفت. چین با ۳۲۲ ربات به ازای هر ۱۰ هزار کارگر در رتبه پنجم است.

کره جنوبی در توسعه رباتیک از طریق ابتکارات مختلف بسیار فعال بوده است. این کشور تولیدکننده ربات‌های صنعتی است که در انواع صنایع تولیدی از جمله تولید ماشین آلات، الکترونیک و خودرو استفاده می‌شود.

برای افزایش بهره‌وری و کارایی در عملیات تولیدی، کسب‌و‌کار‌ها طیف گسترده‌ای از ربات‌های صنعتی مانند بازو‌های رباتیک و سیستم‌های اتوماسیون را تولید می‌کنند.

تولیدکنندگان کره جنوبی در خط مقدم توسعه ربات‌های مشارکتی نیز پیشرو بوده‌اند. علاوه بر این، دولت کره جنوبی از طریق کمک‌های مالی، کمک هزینه‌های تحقیقاتی و مشوق‌ها برای فعالیت‌های تحقیق و توسعه، کمک قابل توجهی به ارتقای صنعت تولید رباتیک، افزایش رقابت و تشویق توسعه در این بخش کرده است.

در نهایت، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در کره جنوبی به طور فعال در تحقیق و توسعه رباتیک مشغول هستند و این فناوری را با سرعت چشمگیری پیش می‌برند. برای ارتقای نوآوری و توسعه راه حل‌های جدید رباتیک، چندین موسسه با بخش تجاری شریک هستند، این منجر به بازار پر رونقی شده که تولیدکنندگان ربات در کره جنوبی کالا‌های خود را در سطح بین المللی می‌فروشند.

اما با ظهور کسب‌و‌کار‌های جدید و گسترش خطوط تولید، چشم‌انداز بخش تولید رباتیک ممکن است در طول زمان تغییر کند. چین، به تازگی رکورد کره را شکسته است. این سازمان نرخ واقعی پذیرش ربات را محاسبه کرد و دریافت که چین ۸۵۰ درصد و کره ۴۵۰ درصد است.

از این رو لازم است مبالغ هنگفتی از سوی دولت‌های ملی و استانی کشور برای اختصاص یارانه دادن برای طراحی ربات‌ها و سایر فناوری‌های اتوماسیون در نظر گرفته شود.

در اجرای برنامه توسعه صنعت رباتیک، چین از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ متعهد شده و مأموریت بلندپروازانه‌ای برای توسعه ۱۰ برابری استفاده از ربات تا سال ۲۰۲۵ دارد.

 
تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر