چگونه می‌توانیم در برنامه اعزام ۱۰۰ هزار نیروی کار وزارت کار به ارمنستان قرار بگیریم

ایران و ارمنستان طی یک توافق نامه برای اعزام نیروی کار از تهران به ایران توافق کردند.
چگونه می‌توانیم در برنامه اعزام ۱۰۰ هزار نیروی کار وزارت کار به ارمنستان قرار بگیریم
کد خبر : ۴۴۹۹۴

خبرگردون | وزیر کار ایران هفته گذشته به ارمنستان سفر کرده بود. در این سفر دو کشور توافق‌های گوناگونی انجام دادند. از جمله اینکه با برگزاری جلسه‌ای قرار شد تا دو کشور فرایند اعزام ۱۰۰ هزار نیروی کار به ارمنستان را تسهیل کنند.

به گزارش خبرگردون، پیش‌تر و در سفر اسفند ماه وزیر کار به ارمنستان قرار بر این شده بود تا ایران با اعزام ۱۰۰ هزار نیروی کار متخصص کاستی‌های ارمنستان در امور زیربنایی را برطرف کند. حالا و شش ماه بعد از آن توافق جلساتی برای تسهیل این امر صورت گرفته است.

به منظور اجرایی کردن توافقات به دست آمده با مقامات کشور ارمنستان برای تامین ۱۰۰ هزار نیروی کار مورد نیاز این کشور که در سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ارمنستان در اسفندماه سال گذشته صورت گرفت، نشست مشترک معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار با سفیر کشور ارمنستان در ایران جهت تسریع و تسهیل در اعزام نیروی کار ایرانی برگزار شد.

دراین جلسه کریمی بیرانوند - معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار بر لزوم چگونگی عملیاتی کردن توافقات به عمل آمده و اعلام ویژگی‌ها و مشخصات نیروی کار مورد نیاز بخش‌های مختلف اقتصادی کشور ارمنستان تاکید کرد و مقرر شد تا سفارت ارمنستان جهت نهایی کردن جزئیات و نیازمندی‌های نیروی کار مورد نیاز خود، استعلام و پیگیری‌های لازم را از وزارت کار متبوع خود به انجام برساند تا در سفر آتی وزیر کار کشور ارمنستان به ایران، زمینه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک در حوزه اعزام نیروی کار مازاد ایرانی فراهم شود.

برای اعزام به عنوان نیروی کار به خارج از کشور و از طریق وزارت کار باید به سامانه «مرکز کار ایران» به آدرس kariran.org مراجعه کرده و یک پروفایل برای خودتان بسازید. از طریق این سامانه است که وزارت کار همه درخواست‌های خارجی رسیده را بررسی و میان نیرو‌های متخصص توزیع می‌کند. برای همین از زمانی که آژانس‌های کاریابی ارمنستانی هم اعلام نیاز کنند درخواست‌های آن‌ها از طریق این سامانه در اختیار کارجویان قرار می‌گیرد. 

فرایند مشاوره و اعزام به خارج از کشور در سامانه
برای اعزام به عنوان نیروی کار به خارج از کشور و از طریق سامانه مرکز کار وزارت کار باید مراحل زیر را طی کنید:


ثبت نام در سامانه
در مرحله اول با ثبت نام در سامانه از طریق لینک بالا، اطلاعات تکمیلی شما در سامانه ثبت می‌شود.


استعلام از مؤسسات اعزام
سپس اطلاعات شما به منظور امکان سنجی اعزام به بیش از ۸۰ موسسه معتبر عضو سامانه ارسال می‌شود.


دریافت پیشنهادات از مؤسسات
فرصت‌های شغلی، تحصیلی و.. از موسسات دریافت شده و در قالب گزارش ارزیابی اولیه برای شما ارسال می‌شود.. معرفی به موسسات
یک جلسه تلفنی برای بررسی پیشنهادات ارائه شده توسط مؤسسات با شما برگزار می‌شود. در صورت علاقمندی به ادامه فرآیند جهت دریافت مشاوره نهائی به موسسات معرفی می‌شوید.


عقد قرارداد
بعد از بررسی دقیق تمامی گزینه‌ها و مشاوره با تمامی موسسات، تصمیم گیری نهائی عقد قرارداد با موسسه انتخاب شده انجام می‌شود.


پیگیری دائم
بعد از عقد قرارداد، سامانه به صورت دائم وضعیت پیشرفت پرونده را تا پایان مسیر پیگیری می‌کند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر