قانونی که صدای اعتراض علی کریمی را هم درآورد

هافبک تیم ملی فوتبال ایران به اجرای قانون سقف قرارداد در فوتبال ایران انتقاد کرد و آن را خنده‌دار دانست.
قانونی که صدای اعتراض علی کریمی را هم درآورد
کد خبر : ۴۵۰۱۳

علی کریمی که سال‌ها خارج از ایران فوتبالش را ادامه می‌دهد در خصوص شرایط لیگ داخلی کشورمان به مسائل جالبی اشاره کرد و گفت: موقعی که فهمیدم برای لیگ سقف قرارداد به وجود امده خنده ام گرفت. مگر می‌شود؟! در کشوری که فیرپلی مالی می‌شود چنین رفتاری کرد. ضمن اینکه عدد وارقامی که برای قرارداد‌های مالی استقلال و پرسپولیس، سپاهان و تراکتور گفته می‌شود در فوتبال روز دنیا با این تماشاگرانی که دارند عددی به حساب نمی‌آید.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه بزرگ‌ترین اسپانسر‌های دنیای فوتبال در ایران به باشگاه‌ها تعلق نمی‌گیرد، مثل حق پخش تلوزیونی. جالب‌تر اینکه شبکه‌های مختلف تلویزیونی در هفته ۷-۸ ساعت برنامه ورزشی می‌سازند که به طور نمونه با محوریت اینکه استقلال و پرسپولیس ۱۰۰ میلیارد بدهی دارند. بعد تریبون می‌دهند به مدیران و مربیان آن‌ها تا علیه هم به خاطر مسایل مالی موضع بگیرند. در حالی که اگر یک دقیقه از همان ۷-۸ ساعت برنامه را حق پخش بدهند می‌تواند مشکلات مالی این باشگاه‌ها را حل کند، ولی نمی‌کنند.

کریمی افزود: این ۷-۸ ساعت برنامه ورزشی می‌سازند. مدیران و مربیان باشگاه‌ها علیه هم موضع می‌گیرند. همه این موضع گیری‌ها علیه هم به خاطر مشکلات مالی است وگرنه هیچ مدیری با مربی تیمش مشکلی ندارد. باشگاه‌ها باید از حق پخش تلوزیونی که حق طبیعی شان است ذینفع شوند. چیزی که در کل دنیا است. باشگاه‌های ما از سمت طرفداران که در آمدی ندارند. با این وضعیت اقتصادی کشور خیلی از مردم علاقمند به فوتبال به نان شب شان محتاج هستند و نمی‌توان انتظاری داشت. اما حق پخش تلویزیونی باید پرداخت شود. یکسری خیلی راحت نشستند و نمی‌خواهند این امر محقق شود.

این هافبک ملی پوش کشورمان تاکید کرد: در کشورما در هیچ چیزی شفاف سازی وجود ندارد. الان تاکید دارند فقط در فوتبال شفاف سازی شود. به نظر من داستانی که اقای ساکت مدیر عامل باشگاه سپاهان اشاره کرد درست است و سقف بودجه یک چیز مسخره است. به خاطر اینکه یکسری از تیم‌ها وجود دارند که برای دور زدن این موضوع با مدل‌های مختلف به بازیکنان پول می‌دهند. خودم به عینه شاهد این مسایل بودم.

کریمی اضافه کرد: تیمی مثل سپاهان شفاف است. نه مثل برخی‌ها هوادار متمولش پول یا دلار می‌دهد نه اینکه به جای پول قرارداد ماشین و خانه بدهد. در کل هم سقف قرارداد مسخره است و درست نیست. فوتبال، استقلال و پرسپولیس پر هوادار هستند. با این وضعیت صدا و سیما، فوتبال تنها سرگرمی که برای مردم وجود دارد. با وجود اینکه درآمدزایی زیادی دارد، نخواهید به آن بها بدهید. پس به چه چیزی می‌خواهی بها بدهید؟ اصلا به غیر از فوتبال شما از صدا وسیما برنامه دیگری را می‌بینید؟

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر