قرارداد بیرانوند بیشتر از این حرف‌هاست!

بازیکن اسبق سپاهان اعتقاد دارد اساس قانون سقف اشتباه است، اما اگر بنا به رعایت قانون است باشگاه‌های دیگر نیز قطعا تخلف کرده‌اند و باید کسر امتیاز شوند.
قرارداد بیرانوند بیشتر از این حرف‌هاست!
کد خبر : ۴۵۰۶۰

مهدی جعفرپور پیش از نخستین بازی آسیایی سپاهان و شوک سنگینی که به این تیم برای کسر امتیاز وارد شد، قانون‌های فصل جدید فوتبال را عجیب خواند و اظهار کرد: این تیم آماده حضور در آسیا می‌شود. مطمئن باشید تمام تیم‌هایی همچون پرسپولیس، استقلال و تراکتور تخلف کرده‌اند. مگر می‌شود دروازه‌بان شماره یک تیم ملی قرارداد ۱۵ میلیاردی ببندد، در حالی که یک بازیکن معمولی در لیگ ایران این رقم را دارد؟

وی افزود: شاید بتوانند خودشان را فریب دهند، ولی عام را نمی‌توانند. قطعا مردم هم می‌دانند قرارداد بیرانوند بیش از این حرف‌هاست. نمی‌دانم به دنبال چه می‌گردند.

پیشکسوت فوتبال سپاهان خاطر نشان کرد: باید از ابتدا قانونی بر اساس و مبنا درست با یک اتاق فکر تصویب شود، نه اینکه با یک نظر کل فوتبال ایران را به هم بریزند.

می‌توان برای به النصر و رئال مادرید سقف هزینه مشخص کرد؟

جعفرپور با بیان اینکه اصل کار مشکل دارد، گفت: این قانون من‌درآوردی است و تنها در ایران به وجود آمده است. برای جلوگیری از برخی مسائل این نظریه سقف بودجه را داده‌اند که مبنایی ندارد و باعث پدید آمدن مشکلات شده که راه حل آن حذف قانون است. به رئال‌مادرید و النصر می‌توان گفت سقف هزینه دارند؟ این قوانین کیفیت فوتبال را پایین می‌آورند.

شاید به دلیل همین شرایط است که تیم ملی امید به این نتایج می‌رسد. معلوم نیست چه کسانی تصمیم می‌گیرند و کسانی که درکی از فوتبال ندارند روی کار آمده‌اند.

فقط اسم حرفه‌ای را یدک می‌کشیم

او یادآور شد: فوتبال یک ورزش حرفه‌ای است که ما تنها اسم حرفه‌ای را یدک می‌کشیم. نه زیر ساخت داریم و نه قوانین حرفه‌ای. افرادی که نمی‌دانند بغل‌پا در فوتبال چیست با یک نظر فوتبال ایران را بهم ریخته‌اند. باید فوتبالی‌ها در رأس کار قرار گیرند.

جعفرپور فوتبال اصفهان را قطب دانست و تصریح کرد: حرف اول قهرمانی را می‌زند. طبعا به برخی تیم‌های پایتخت فشار می‌آورد. این بار اول نیست و حدود ۱۴ سال پیش سپاهان ۳ ماه کامل تمام بازی‌هایش خارج از اصفهان برگزار شد. در حالی که تنها تیم حرفه‌ای با زیرساخت درست و مدیر و سرمربی کاربلد است که حرفش را در زمین می‌زند.

یک جام به چه قیمتی؟

این بازیکن اسبق فوتبال در پایان اضافه کرد: امسال سپاهان در چند جبهه باید بجنگد و متاسفانه رفتار‌های ضدسپاهان علنی شده است. یک جام به چه قیمتی داده شود؟ مردم به فوتبال دل‌خوش هستند، بگذارید از آن لذت ببرند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر