۷ نفر در سیل آستارا مجروح شدند

بارش باران و جاری‌شدن سیل در شهر آستارا باعث شد ۷ نفر مجروح شوند.
۷ نفر در سیل آستارا مجروح شدند
کد خبر : ۴۵۱۱۰

سامانه جوی بارش‌زایی که از شب گذشته (یکشنبه‌شب) فعالیت خود را در غرب استان گیلان آغاز کرده، تا کنون موجب جاری شدن سیلاب در بخش‌هایی از شهرستان آستارا شده است.

بارش‌های رگباری که از اواخر دیروز در شهرستان مرزی بندر آستارا آغاز شد، تا کنون موجب آبگرفتگی برخی معابر و کندی رفت و آمد در نقاط شهری شده است.

این بارش‌ها در نقاط روستایی نیز موجب تخریب سازه‌های روبنایی از جمله جاده‌ها و سردهنه‌های آبیاری بین مزارع، قطع تعدادی از راه‌های ارتباطی و دسترسی به نقاط هم‌جوار شده است.

با توجه به شدت بارش‌ها همچنین برخی سازه‌ها به‌شدت آسیب دیده و تخریب شده‌اند که از جمله می‌توان به پل اتومبیل‌رو سیبلی اشاره داشت.

رئیس اداره هواشناسی آستارا روز دوشنبه در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: میزان بارش باران از حدود ساعت ۲۱ شب گذشته تا کنون حدود ۲۱۸ میلی‌متر بوده است.

فردین فرتوت‌نیا همچنین با اشاره به اینکه در این مدت بارش حدود ۳۵ میلی‌متر باران در ایستگاه حیران ثبت شده است، افزود: بارش‌ها همچنان با شدت و ضعف در نقاط مختلف آستارا ادامه دارد.

کارشناسان دستگاه‌های مرتبط از جمله مدیریت بحران، راهداری، هلال احمر و پلیس راه و شهرداری در حال بررسی شرایط و ارزیابی آسیب‌ها هستند و مسئولان امر هنوز در مورد میزان دقیق خسارت‌های وارده اظهار نظری نکردند.

پیش‌تر اداره‌کل هواشناسی گیلان با صدور اطلاعیه سطح نارنجی در مورد این بارش‌ها در نقاط مختلف استان هشدار داده بود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و هم‌جوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر