اعتراف مهدی تاج به اوضاع بد چمن ورزشگاه آزادی!

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان، گفت: مذاکرات خوبی با فدراسیون عربستان داشته‌ و تفاهم‌نامه گسترده‌ای را با آنها امضا کرده‌ایم.
اعتراف مهدی تاج به اوضاع بد چمن ورزشگاه آزادی!
کد خبر : ۴۵۱۳۵

مهدی تاج در خصوص حضور تیم النصر عربستان در ایران برای تقابل با پرسپولیس، اظهار داشت: همه تلاش می‌کنند تا این بازی به بهترین صورت ممکن برگزار شود. کمبودهای در ورزشگاه آزادی داشتیم که تا حدود زیادی حل شده است. بحث تعمیرات نیز به مرور در حال انجام است. شرایط نسبت به دو هفته پیش فرق کرده و بهتر از این هم می‌شود. بعد از دیدار با وزیر ورزش، بازدید کلی از ورزشگاه صورت پذیرفت. ایشان دستوراتی دادند که فردا انجام می‌شود و فکر می‌کنم بازی به خوبی برگزار شود. امیدوار هستم النصری‌ها هم از این میزبانی راضی باشند، هرچند مربی این تیم در گفت‌وگو با من به موضوعاتی اشاره کرد.

وی در خصوص استقبال مردم ایران از تیم النصر و رونالدو عنوان کرد: متاسفانه صحنه‌هایی دیدیم که قشنگ و زیبنده نبود. پرسپولیس یکی از تیم‌های محبوب و پرطرفدارترین تیم آسیا است و به نظرم با حضور نماینده‌های ما در آسیا این موضوع و شرایط رفته رفته عادی می‌شود.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد حضور سیستم کمک داور ویدئویی در ورزشگاه آزادی، اظهار داشت: از همان اول می‌دانستیم بازی‌های لیگ قهرمانان باید با VAR انجام شود به همین دلیل به دنبال تهیه زیر ساخت‌های مورد نظر و خرید آن بودیم. موانعی وجود داشت که در حال مرتفع شدن است و خوشبختانه امروز کمک داور ویدئویی آمد و همه چیز به خوبی انجام شد. مشکل VAR به زودی حل خواهد شد. ما این سیستم را از AFC گرفتیم. اینکه تکنولوژی کمک داور ویدئویی به کشور ما آمده خوشحال هستیم.

تاج در خصوص میزبانی ایران از حریفان عربستانی بعد از چندین سال، گفت: عربستانی‌ها باید رضایت‌ می‌دادند. کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز اعلام کرد اگر تفاهم‌نامه‌ایی امضا نشود ایران نمی‌تواند میزبان باشد. از همین رو من به عربستان رفتم تا مذاکرات خود را با طرف عربستانی انجام دهم و تفاهم‌نامه خوب و گسترده‌ای را امضا کردیم. روز گذشته نیز سفیر عربستان به فدراسیون آمد. باید شرایط به طوری پیش برود روابط فوتبالی بیشتری با عربستان داشته باشیم.

وی در مورد وضعیت چمن ورزشگاه آزادی، اظهار داشت: اگر بشود ۴ ماه لیگ را به تعویق بیاندازیم یا بازی‌ها در ورزشگاهی غیر از آزادی برگزار شود؛ می‌توانیم وضعیت چمن ورزشگاه را تعویض کنیم. اما حداقل باید چمن ورزشگاه تعمیر شود و هم اکنون بهتر از گذشته شده است.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران در مورد کنگره کنفدارسیون فوتبال آسیا، عنوان کرد: این کنگره چندین خبر خوب برای ما داشت. ابتدا اینکه ما جز ۱۲ کشوری هستیم که بدهی کمی داشتیم. در گذشته هر مثالی در این خصوص داشتند نام ما را می‌آوردند. حدود ۱۵۰۰ پرونده در AFC باز بوده که ۳۰ پرونده برای ایران است. همچنین ما جز ۶ کشوری هستیم که مجوز حرفه‌ای فوتسال را پیاده می‌کنیم. در فوتبال بانوان جز معدود کشورهای هستیم که دو باشگاه حرفه‌ای دارند. کره‌جنوبی نیز همانند ما قرار است فیرپلی مالی را به سختی اجرا کند. فرقی که وجود دارد در این است که آنها ۷۰ درصد هزینه را خرج بازیکن می‌کنند و ۳۰ درصد مابقی را خرج زیرساخت‌های خود می‌کنند. این نشان می‌دهد ما کار خوبی را در پیش گرفته‌ایم. در یوفا نیز در خصوص قانون مالی و مجوز حرفه‌ای صحبت شده و قرار است قوانین سخت‌تری را اجرا کنند.

تاج در پایان در مورد باشگاه سپاهان و حواشی به وجود آمده، گفت: صحبت خاصی ندارم و نباید حرفی بزنم. این باشگاه باید از شرایط و ظرفیت قانونی که وجود دارد بهره ببرد و در استیناف اگر اعتراضی دارد مطرح کند. توصیه من این است اگر فکر می‌کنند به آنها ظلمی شده از این موضوع استفاده کنند و با مدارک به کمیته استیناف بروند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر