بادمجان سرخ کرده دشمن قلب است

خوردن بادمجان به صورت خام و پخته موجب تقویت استخوان، کاهش استرس و کنترل دیابت و سلامت قلب می‌شود، اما سرخ کرده آن به دلیل جذب بالای چربی موجب نابودی قلب می‌شود.
بادمجان سرخ کرده دشمن قلب است
کد خبر : ۴۵۲۵۹

از تاثیرات بادمجان در بیماری‌های قلبی باید اشاره کرد که بیوفلاونوئید و ویتامین K موجود در بادمجان موجب جلوگیری از تشکیل لخته خون و تقویت مویرگ‌ها می‌شود. علاوه بر تأثیر مثبتی که بادمجان از این طریق بر بیماری‌های قلبی می‌گذارد، بتاکاروتن، فیبر و سایر آنتی‌اکسیدان‌های موجود در بادمجان موجب کاهش سطح کلسترول می‌شود و به تثبیت سطوح فشار خون کمک می‌کند. همچنین منیزیم، ویتامین B۶، ویتامین B۳، پتاسیم و اسید فولیک موجود در بادمجان به جلوگیری از حمله قلبی و سکته کمک می‌کنند.

ناگفته نماند که بادمجان با کاهش آهن بیش از حد از بدن، سموم را از سیستم بدن دفع کند. سمومی که می‌توانند منجر به بیماری‌های مزمن نظیر بیماری‌های قلبی و سرطان شوند. ناسونین موجود در بادمجان هم می‌تواند در حذف آهن بیش از حد از بدن کمک کند.

خواص بادمجان دلمه‌ای به رنگ آن پیوند خورده است. آنتوسیانین‌های موجود در بادمجان نوعی رنگ‌دانه با خاصیت آنتی اکسیدانی است که عامل رنگ خاص بادمجان است. در نتیجه خواص بادمجان سیاه دلمه‌ای در پیشگیری از سرطان ریشه در این نکته دارد که یکی از انواع آنتوسیانین‌های موجود در بادمجان به نام نسونین به محافظت از سلول‌های بدن در برابر صدمهٔ رادیکال‌های آزاد مضر کمک می‌کند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر