ممنوعیت پیتزا خوردن برای مسی!

مسی چند سال زیر نظر متخصص تغذیه ایتالیایی بود و با کمک او هم وضعیت سلامت جسمی‌اش بهتر شد و هم در زمین مسابقه پیشرفت‌های قابل توجهی داشت.
ممنوعیت پیتزا خوردن برای مسی!
کد خبر : ۴۵۳۵۱

مسی در سالهای جوانی عادات نامناسبی در غذا خوردن داشت و پیتزا، نوشابه‌های گازدار و گوشت قرمز می‌خورد. اما با افزایش سن، بدنش دیگر نمی‌توانست با فشار فوتبال حرفه‌ای و سبک زندگی‌اش کنار بیاید و دائما در زمین استفراغ می‌کرد. او که تعریف متخصص تغذیه ایتالیایی را زیاد شنیده بود از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ زیر نظر این دکتر قرار گرفت و پیشرفت قابل توجهی کرد.

جولیانو پوزر در شروع کار به مسی دستور داد رژیم غذایی خود را به طور اساسی اصلاح کند. به گفته ورونیکا بروناتی، روزنامه‌نگار آرژانتینی، به مسی گفته شد که فقط آنچه بدنش نیاز دارد بخورد، نه آنچه می‌خواهد. یعنی غذاهایی که بدن آنها را تحمل نمی‌کرد از رژیم غذایی او حذف شد. آرد، مخمر و گندمی که در پیتزا، پاستا و نان سفید یافت می‌شد، همه حذف شدند. گوشت خوک، گوشت گاو، تخم‌مرغ، صدف و محصولات لبنی نیز قطع شد، به این معنی که مسی دیگر غذای محبوب آرژانتینی‌اش «آسادو» را نباید بخورد. طبیعتاً این ممنوعیت شامل نوشابه‌های گازدار و الکل نیز می‌شد.

خیلی چیزها حذف شد و پوزر تعدادی گزینه باکیفیت را جایگزین کرد. غذاهای ارگانیک و تازه مانند سبزیجات و میوه‌های فصلی، آب معدنی و یک نوع چای غنی از کافئین به نام ماته که نوشیدنی خاصی در آمریکای جنوبی است، در رژیم غذایی او گنجانده شد. مسی تا پایان فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۴ سه کیلوگرم وزن کم کرد.

پوزر توضیح داد: «سبزیجات، میوه‌های فصل و آب معدنی خوب سوخت‌های ضروری برای عضلات ما هستند. شما باید مصرف غذاهای فرآوری شده یا غذاهای آلوده به انواع سموم، آنتی‌بیوتیک‌ها و داروها را کاهش دهید.»

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر