ورزش کردن چگونه ممکن است منجر به سکته شود ؟

فشار خون شما در حین ورزش به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد، اما اگر چند ساعت بعد از آن بالا بماند، ممکن است فشار خون بالا (EIH) ناشی از ورزش داشته باشید.
ورزش کردن چگونه ممکن است منجر به سکته شود ؟
کد خبر : ۴۵۵۰۸

فشار خون بالا یک پدیده بسیار شایع است و حدود یک سوم از بزرگسالان در انگلیس از آن رنج می‌برند. فشار خون بالا مسئول بیش از نیمی از سکته‌ها و حملات قلبی است، و همچنین یک عامل خطر برای بیماری قلبی، بیماری کلیوی و زوال عقل عروقی است بنابراین بسیار مهم است که از علائم آن آگاه باشید.

فردی با فشار خون بالا، معمولا علائم قابل‌توجهی نخواهد داشت، ولی برخی از شاخص‌ها وجود دارند که بعد از ورزش باید آن‌ها را جدی بگیرید. 

فشار خون شما در حین ورزش به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد، اما اگر چند ساعت بعد از آن بالا بماند، ممکن است فشار خون بالا (EIH) ناشی از ورزش داشته باشید. این خطر ابتلا به فشار خون بالا یا فشار خون بالا و سایر مشکلات مربوط به قلب را افزایش می‌دهد. 

یک فرد سالم متوجه خواهد شد که اگر تمرینات شدید کم تا متوسط انجام دهد، فشار خون آن‌ها به تدریج به سمت بالا افزایش می‌یابد، قبل از اینکه به تدریج کاهش یابد. 

 

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های انگلیس (CDC) توصیه می‌کند حداقل ۳۰ دقیقه بعد از ورزش فشار خون خود را اندازه بگیرید و اگر فشار خون شما هنوز بالاست، اما به عنوان یک وضعیت اورژانسی در نظر گرفته نمی‌شود، ولی دو ساعت پس از ورزش، اگر همچنان فشار بالا بود باید نزد پزشک بروید. 

سایر علائم فشار خون بالا شامل تاری دید، خونریزی بینی، تنگی نفس، درد قفسه سینه، سرگیجه یا سردرد است. این‌ها همه نشانه‌هایی هستند که نشان می‌دهد باید فشار خون خود را چک کنید.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
اطلاعات
مجله زندگی
ارسال نظر