هزینه دندان پزشکی این گروه رایگان شد

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش‌وپرورش: با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت بهداشت ‌‌منعقد شده دانش‌آموزان ابتدایی ‌در مناطق روستایی، عشایری و شهری با جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر خدمات دندانپزشکی را با استفاده از بسته وزارت بهداشت ‌ به‌صورت رایگان دریافت خواهند کرد.
هزینه دندان پزشکی این گروه رایگان شد
کد خبر : ۴۵۵۷۹

اعظم گودرزی، سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: با هدف ارتقای سلامت دهان و دندان دانش آموزان ، بسته حمایتی وزارت بهداشت در اختیار دانش آموزان ابتدایی مناطق روستایی و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر قرار گرفته است تا این دانش آموزان با مراجعه به مراکز بهداشتی تحت پوشش وزارت بهداشت، خدمات دندانپزشکی رایگان دریافت کنند.

گودرزی افزود: دانش آموزان سایر شهرها هم می‌توانند با مراجعه به همین مراکز ، از ۶۵ درصد تخیف خدمات دندانپزشکی بهره‌مند شوند.

سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش از فعالیت دو میلیون و ۲۰۰ هزار سفیر سلامت در مدارس کشور نیز خبر داد و  با اشاره به کمبود بیش از  ۱۹ هزار نیروی مراقب سلامت در مدارس شهری کشور گفت: در مدارس کشور پنج هزار مراقب سلامت با اولویت مدارس ابتدایی مشغول کار هستند و بیش از ۵۰۰ هزار فرهنگی نیز از دوره‌های آموزشی توانمندسازی سلامت محور استفاده کرده‌اند تا با توجه به کمبود مراقب سلامت در مدارس ، برای ارتقا سلامت دانش آموزان فعالیت کنند.

وی افزود: با توجه به مصوبه هیات وزیران که به ازای هر ۴۵۰ نفر دانش آموز یک مراقب سلامت لازم است، طرح توانمندسازی فرهنگیان و آموزگاران مدارس اجرا می‌شود.

سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش اظهار امیدواری کرد: با افزوده شدن رشته جدید بهداشت در دانشگاه فرهنگیان در سال‌های آینده ، مشکل کمبود مراقب سلامت مدارس برطرف شود.

 
 
تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر