مرگ دلخراش یک آتشنشان فداکار در بندرعباس

عملیات نجات کارگر افغان که در عمق ۱۱۰ متری چاه آب کشاورزی در هرمزگان دچار حادثه شده بود، اتفاق تلخی را رقم زد و باعث شهادت آتش‌نشان فداکار شد.
مرگ دلخراش یک آتشنشان فداکار در بندرعباس
کد خبر : ۴۵۵۸۳

بعدازظهر چهارشنبه گذشته به آتش‌نشانی بندرعباس خبر رسید که کارگری افغانستانی هنگام حفر چاهی کشاورزی به عمق ۱۱۰ متر، دچار حادثه شده است. به‌دنبال این تماس، تیمی ۶ نفره از آتش‌نشانان برای نجات این کارگر راهی محل حادثه که روستای امیرآباد از توابع شهرستان میناب بود، شدند. آنجا یک زمین کشاورزی بود که چاهی با دهانه حدود ۵۰ سانتیمتر و عمق دست‌کم ۱۱۰ متر حفر شده بود. بررسی‌های اولیه از این حکایت داشت که کارگر افغان در عمق چاه در حال حفاری بوده که دچار حادثه و احتمالا گازگرفتگی شده است. پس از بررسی‌های اولیه، عملیات نجات شروع شد.

آتش‌نشانان کارگاهی در دهانه چاه ایجاد کردند و فواد اورنگی، از آتش‌نشانان جوان و شجاع آتش‌نشانی بندرعباس مأمور رفتن به اعماق چاه شد. او در ابتدا برای بررسی اولیه وارد چاه شد و سپس به بالای چاه برگشت تا این بار با استفاده ازتجهیزات مناسب وارد چاه شود. آتش‌نشان شجاع با استفاده از طناب و تجهیزات دیگر و با کمک سایر اعضای تیم نجات برای بار دوم به آرامی وارد چاه شد، اما زمانی که به عمق ۱۱۰ متری رسید، ناگهان ارتباط بی‌سیم او با سایر اعضای تیم قطع شد. قطع شدن ارتباط بی‌سیم حکایت از حادثه‌ای تلخ داشت و در این شرایط سایر اعضای تیم نجات تصمیم گرفتند او را بالا بکشند. وقتی آتش‌نشان ۳۷ به سطح زمین منتقل شد، از هوش رفته بود و به‌نظر می‌رسید که در جریان پایین رفتن از چاه و احتمالا سقوط سنگ‌های بدنه چاه به سرش آسیب رسیده است. او بلافاصله به بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب منتقل شد، اما متأسفانه تلاش برای نجات جانش نتیجه نداشت و وی به شهادت رسید.

به‌گفته محمدامین لیاقت، رئیس آتش‌نشانی بندرعباس، شهید اورنگی که تا‌کنون درعملیات‌های مختلف توانسته بود جان افراد زیادی را نجات دهد، متولد٣٠شهریور سال١٣٦٥ بود و همزمان با سالروز تولدش به آسمان پر کشید و از او دو فرزند ٦ساله و یک ماهه به یادگار مانده است. از سوی دیگر، درحالی‌که عملیات نجات مرد افغان از اعماق چاه ناتمام مانده بوده، روز پنجشنبه یکی دیگر از کارگران افغان برای بیرون کشیدن پیکر او به درون چاه رفت، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که وی نیز احتمالا به‌دلیل گازگرفتگی جانش را از دست داده و در این شرایط تلاش‌ها برای بیرون کشیدن اجساد ۲ کارگر افغان از اعماق چاه ادامه دارد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر