این ادویه معجزه باروری برای مردان است!

بیش از ۵۰ درصد از مشکلات زوج‌های نابارور، مربوط به ناباروری مردان است. در حالیکه مطالعات نشان داده یک ماده در ادویه خانگی در کاهش ناباروری موثر است.
این ادویه معجزه باروری برای مردان است!
کد خبر : ۴۵۵۹۷

 کورکومین، ماده غذایی اصلی در زردچوبه است که دارای خواص تغذیه‌ای فراوان است و باعث کاهش التهاب و بهبود سطح عوامل آنتی اکسیدانی در افراد مصرف کننده می‌شود.

پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی قزوین، یک مطالعه بالینی بر روی 60 مرد نابارور در مرکز آموزشی و درمانی ولایت انجام دادند. به گفته دکتر حسین خادم حقیقیان، دکترای علوم تغذیه و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، در این پژوهش، بیماران، روزانه 80 میلی‌گرم کورکومین را به‌مدت 10 هفته مصرف کردند.

 

مجری این پژوهش اظهار کرد: در پایان مطالعه، تعداد کل اسپرم، غلظت و سطح تحرک اسپرم افزایش قابل توجهی داشت.وی افزود که این ماده غذایی منجر به کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو در این بیماران شد.

دکتر خادم حقیقیان، با اشاره به اینکه مکمل کورکومین، می‌تواند کیفیت پارامترهای اسپرم را بهبود بخشد و باعث کمک به درمان مردان نابارور شود، گفت: تولید مکمل کورکومین، مورد تأیید وزارت بهداشت است و از داروخانه‌ها قابل تهیه است.

گفتنی است، در انجام این پژوهش، فاطمه علیزاده، کارشناس ارشد تغذیه دانشگاه و دکتر علی‌اکبر کرمی، اورولوژیست و استادیار دانشگاه علوم پزشکی قزوین مشارکت داشتند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر