نمونه چند ۱۰۰ گرمی از مواد سیارکی به زمین رسید

دانشمندان برای اولین بار نمونه‌ای از یک سیارک جمع‌آوری کردند که برای آن‌ها در درک شکل‌گیری منظومه شمسی مهم خواهد بود.
نمونه چند ۱۰۰ گرمی از مواد سیارکی به زمین رسید
کد خبر : ۴۵۷۳۸

ماموریت اوسیریس-رکس که در سال ۲۰۱۶ به فضا پرتاب شد، چند ۱۰۰ گرم مواد سیارکی را جمع آوری کرده که می‌تواند به دانشمندان در درک اولیه‌ترین مراحل منظومه شمسی کمک کند.

ناسا اولین ماموریت بازگشت نمونه خود از یک سیارک را با کپسول علمی حاوی موادی از فرود یک سیارک پس از سفری ۱.۲ میلیارد مایلی از سیارک بن‌نو به پایان رساند.

این کپسول هنگام عبور از کنار زمین از فضاپیمای اوسیریس-رکس رها شد و با سرعت حدود ۲۷ هزار مایل در ساعت وارد جو شد. تیم‌های بازیابی این نمونه را از صحرای یوتا جمع آوری کردند.

ماموریت اوسیریس-رکس که در سال ۲۰۱۶ به فضا پرتاب شد، چندین صد گرم مواد سیارکی را جمع آوری کرده است که می‌تواند به دانشمندان در درک اولیه‌ترین مراحل منظومه شمسی کمک کند.

ملیسا موریس، مدیر برنامه این ماموریت گفت: «ناسا در مأموریت‌های کوچکی مانند اوسیریس-رکس برای بررسی جمعیت غنی سیارک‌ها در منظومه شمسی ما سرمایه‌گذاری می‌کند که می‌تواند سرنخ‌هایی در مورد چگونگی شکل‌گیری و تکامل منظومه شمسی به ما بدهد.»

دانته لورتا، محقق اصلی اوسیریس-رکس، گفت: «ما واقعاً به ردیابی شیمی مولکولی آلی علاقه مندیم و می‌خواهیم بدانیم آیا چیز‌هایی مانند اسید‌های آمینه که سازنده ژن‌های ما هستند در سیارک‌های باستانی شکل گرفته‌و از فضا به زمین تحویل داده شده‌اند یا خیر؟»

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر