جنجالی که تغییرات فوق ستاره هالیوود برای نقش جک اسپارو به پا کرده!

جانی دپ بخاطر تغییراتش برای بازی در فیلم دزدان دریایی کارائیب، مجبور شد کار‌های دندانپزشکی زیادی انجام بدهد.
جنجالی که تغییرات فوق ستاره هالیوود برای نقش جک اسپارو به پا کرده!
کد خبر : ۴۵۸۰۸

جانی دپ در طول زندگی حرفه‌ایش، مجموعه‌ای از شخصیت‌های عجیب و غریب را به تصویر کشیده و مخاطبان را با تغییرات فراموش نشدنی‌اش، یکی بعد از دیگری شگفت‌زده کرده است. یکی از پروژه‌هایی که او واقعاً مرز‌های تغییرات را برای او جابجا کرد، پروژه فیلم دزدان دریایی کارائیب، ساخت کمپانی دیزنی بود.

با وجود مخالفت شدید از طرف دیزنی، جانی دپ، بدون هیچ ترسی، دیدگاه جسورانه‌اش را درمورد شخصیتش در این فیلم اجرا کرد و در نهایت، زمانی که این فرانچایز به موفقیت بزرگی دست پیدا کرد، زحماتش به رسمیت شناخته شد.

با این حال، ساختن کاراکتر عجیب و غریب کاپیتان جک اسپارو کار ساده‌ای نبود و دپ مجبور بود هم ذهن و هم بدنش را به خطر بیندازد تا به این تغییر دیدنی دست پیدا کند.

دهه‌ها بعد، این ستاره بخاطر دندان‌های نامرتبش تیتر خبر‌ها شد، اما آیا می‌توان مشکلات دندان‌هایش را به تغییر جسورانه‌اش برای فیلم دزدان دریایی کارائیب نسبت داد؟

جانی دپ چطور در فیلم دزدان دریایی کارائیب، به کاپیتان جک اسپارو تبدیل شد؟
تماشاگران برای اولین بار در سال ۲۰۰۳، وقتی که اولین قسمت از سری فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب به نمایش درآمد، با کاپیتان جک اسپارو جذاب آشنا شدند. از تلو تلو خوردنش گرفته تا از تزئینات روی موهایش، مشخص بود که جانی دپ برای تبدیل شدن به این شخصیت اسطوره‌ای، تمام تلاشش را کرده است.

با این حال، تماشاگران نمی‌توانستند تصور کنند که ستاره فیلم "خیابان جامپ شماره ۲۱" تا کجا پیش رفته است. جانی دپ در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۸ به Collider درمورد تغییراتش برای این نقش گفت:

این عجیب به نظر می‌رسد، اما ایده کاپیتان جک، در سونا به وجود آمد. سونای من. من به جنبه‌های مختلف شخصیت نگاه می‌کردم و فکر کردم که این مرد بیشتر عمرش را در دریا‌های آزاد بوده و به همین دلیل با گرمای غیرقابل اجتنابی در مغزش سروکار داشته است.
ادامه داد:

پس من سونا را تا حدود ۱۰۰۰ درجه بالا بردم و تا جایی که می‌توانستم در آنجا نشستم تا اینکه روی من تأثیر گذاشت.
وقت گذراندن دپ در سونا به طرز باورنکردنی‌ای مثمر ثمر بود و او توانست که جادویش را برروی نسخه بی‌مزه کاپیتان جک اسپارو دیزنی انجام دهد.

او به Collider توضیح داد:

وقتی در آن گرما هستید، نمی‌توانید ثابت بایستید، اما بدتر اینکه اگر حرکت کنید، شما را می‌کشد؛ بنابراین این موضوع به من این ایده را داد که مغز او تا حدی جوشانده شده است. از نظر زبان بدنش، من احساس می‌کردم که وقتی او در کشتی باشد، حالش خوب است، چون کشتی در حال حرکت است. او پا‌های دریایی داشت، اما وقتی به خشکی می‌رسید، نمی‌توانست پا‌های خشکی داشته باشد. او متزلزل به نظر می‌رسید و دیزنی مخالف (این ایده) بود.
چه اتفاقی برای دندان‌های جانی دپ افتاد؟
همانطور که مشخص است، جانی دپ موقع تبدیل شدن به کاپیتان جک اسپارو، فقط مغزش را به دردسر نینداخته است. او همچنین دندان‌هایش را خرج ایده‌اش کرد. دپ با اید‌های خاص و برای اینکه کاراکترش واقعی باشد، روکش‌های طلا و پلاتین را روی دندان‌هایش گذاشت که باعث تعجب دیزنی شد.

دپ بعد‌ها به لس‌آنجلس تایمز در مورد واکنش دیزنی به روکش‌هایش گفت:

جری بروکهایمر، تهیه‌کننده دزدان دریایی کارائیب کمی ناراحت بود و مدیران دیزنی خیلی هم از آن راضی نبودند. گفتم: "ببین، این‌ها انتخاب‌هایی هستند که من انجام دادم. تو کار من رو می‌دونی، پس یا به من اعتماد کن یا من را اخراج کن؛ و خوشبختانه این کار را نکردند.
در یک توافق، دپ با برداشتن بعضی از روکش‌ها موافقت کرد، اما تا مدت‌ها بعد از موفقیت فیلم The Curse of the Black Pearl، به نشان دادن بازماندگان این روکش‌ها ادامه داد. به گزارش مجله Ok!، دپ وقتی می‌خواست روکش‌ها را از دندان‌هایش جدا کند، دچار مشکل شد و مجبور شد به روش‌های شدیدی متوسل شود.

او گفت:

آن‌ها این چیز‌ها (روکش‌ها) را به دندان‌های خودم می‌چسبانند و روند برداشتن آن‌ها می‌تواند سخت باشد. بعضی وقت‌ها (این روکشها) راحت در می‌آیند یا میافتند و گاهی اوقات باید واقعاً با شدت بیشتری این کار را بکنید.
دپ در سال ۲۰۰۵، وقتی که برای فیلنامه اقتباسی چارلی و کارخانه شکلات سازی، به ویلی وونکای بداخلاق تبدیل شد، یک تغییر دیگر را روی دندانش تجربه کرد.

او که اکنون ۶۰ ساله است، در مصاحبه‌ای با Dark Horizons از تبدیل شدنش به ویلی ونکا می‌گوید:

بسیار مهم بود که به آن احساس داشته باشم و بتوانم آن لباس را بپوشم و آن روکش‌ها را روی دهان و دندان‌هایم بگذارم که در واقع شکل صورت من را کمی تغییر داد.
جانی دپ در مورد دندان‌های پوسیده اش چه احساسی دارد؟
جانی دپ چندین دهه بعد از تغییرش برای فیلم دزدان دریایی کارائیب، به دلیلی عجیب، تیتر خبر‌ها شد، دندان‌هایش. به گزارش Daily Star، وقتی عکس‌هایی از دپ که در جشنواره موسیقی کن با چهره‌ای وحشتناک منتشر شد، طرفداران در شبکه‌های اجتماعی متعجب شدند.

یکی از طرفدارانش در توییتر نوشت:

هر بار که عکسی از جانی دپ در کن میبینم، بسیار، بسیار، بسیار ترغیب می‌شوم که مسواک بزنم، نخ دندان بکشم و از تمیز کننده زبان استفاده کنم.
بعضی از طرفداران که متعجب شده بودند، این فرضیه را مطرح کردند که دندان‌های ستاره فیلم ۲۱ Jump Street به دلیل بهداشت نامناسب دهان شروع به پوسیدگی کرده است.

با این حال، در نشستی با Page Six، دکتر آپا، دندانپزشک مشهور، توضیح داد که این وضعیت ممکن است به احتمال زیاد ناشی از سایش و پارگی تهاجمی باشد.

او توضیح داد:

او سایش دارد که در طول زمان اثر تجمعی داشته است. گاهی اوقات ما آن را در افراد ۳۰ ساله به صورت شدیدی می‌بینیم و گاهی اوقات آن را در مواردی مثل دپ می‌بینیم.
با این حال، همانطور که مشخص است، دپ ممکن است از صدماتی که به دندان‌هایش رسیده، چندان هم نگران نباشد. به گزارش Daily Star، ستاره فیلم Fantastic Beasts در واقع به دندان‌های نامنظمش بسیار افتخار می‌کند.

او در مصاحبه‌ای با مجله Premiere در سال ۱۹۹۵ گفت:

من کرم خوردگی‌های زیادی دارم. من هشت سال پیش یک عصب کشی انجام دادم که ناتمام بود. مثل یک چیز کوچک پوسیده است. ولی من آن را دوست دارم. مثل وقتی که سرخپوست‌ها چیزی را از مهره درست میکردند، همیشه ایراداتی روی آن می‌گذاشتند. من به این‌ها افتخار میکنم. وقتی افرادی را با دندان‌های عالی می‌بینم، عصبی‌ام می‌کند. من ترجیح میدهم یک کنه را قورت دهم تا آن (دندان‌های بی‌نقص) را داشته باشم!

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر