دستور جدید وزیر کار درباره پرداخت حقوق کارگران

معاون روابط کار وزارت تعاون از دستور وزیر کار درمورد پراخت به موقع حقوق کارگران خبر داد.
دستور جدید وزیر کار درباره پرداخت حقوق کارگران
کد خبر : ۴۵۸۲۲

معاون روابط کار وزارت تعاون گفت: وزیر کار همیشه دغدغه کارگران دارد و به تمام زیرمجموعه‌های دولتی و بخش خصوصی دستور داده که حق ندارید یک روز حقوق کارگر به تعویق بیندازید و در جایی دیگر هزینه کنید.

علی‌حسین رعیتی‌فر معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مانور سراسری بازرسی از کارگاه‌های پرخطر و بازدید از معدن پیشرو معادن سوادکوه با بیان اینکه در معادن فعال کشور مانور ایمنی انجام می‌شود، اظهار داشت: در ۱۰ استان کشور که دارای معادن فعال هستند با هدف ارتقاء ایمنی و کاهش حوادث ناشی از کار این مانور انجام می‌شود؛ همچنین در ۱۰ استان که کار‌های پر خطر و ساختمانی انجام می‌شود نیز این مانور را داریم.

وی با توجه به حوادث ناشی از کار افزود: سالانه حدود ۷۰۰ نفر از حوادث ناشی از کار جان خود را از دست می‌دهند که ضایعه‌ای بزرگ برای جامعه کار و تولید کشور است.

وی تصریح کرد: تلاش داریم با کمک بازرسین کار و مسئولان HSE ایمنی واحد‌های تولیدی، کمیته‌های حفاظتی و فنی واحد‌های تولیدی را ارتقاء دهیم.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درم ورد بازدید از معدن پیشرو معادن سوادکوه، اظهار داشت: امروز در این معدن سختی کار را دیدیم، کار در حوزه معدن سخت است و باید حق و حقوق کارگران رعایت شود. وظیفه حفاظت و صیانت از نیروی کار بر عهده وزارت ما است.

این مسئول یادآور شد: ما امسال به کنوانسیون ۱۵۵ سازمان جهانی کار پیوستیم و در حوزه ایمنی و بهداشت کار همه دستگاه‌ها به نوعی باید دخیل باشند.

معاون وزیر کار همچنین در گفت وگویی که با برخی کارگران معدن داشت، گفت: وزیر کار همیشه دغدغه کارگران دارد و به تمام زیرمجموعه‌های دولتی و بخش خصوصی دستور داده که حق ندارید یک روز حقوق کارگر به تعویق بیندازید و در جایی دیگر هزینه کنید.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
تسنیم
مجله زندگی
ارسال نظر