سارقان حرفه‌ای موبایل در دام پلیس گرفتار شدند

دو سارق حرفه‌ای موتورسوار که در محدوده مرزداران اقدام به سرقت می‌کردند در دام پلیس گرفتار شدند
سارقان حرفه‌ای موبایل در دام پلیس گرفتار شدند
کد خبر : ۴۵۸۳۳

 رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری دو مرد که با استفاده از موتورسیکلت سرقتی و پلاک مخدوش اقدام به موبایل‌قاپی از مردم در محدوده بلوار مرزداران کرده بودند، خبرداد.

 سردار محمد معظمی گودرزی به تشریح چهار مورد از ماموریت‌های پلیس پیشگیری تهران بزرگ در شبانه‌روز گذشته پرداخت و گفت: یکی از این ماموریت‌ها مربوط به دستگیری دو موتورسیکلت سوار موبایل قاپ در محدوده بلوار مرزداران تهران است. روز گذشته گروه عملیاتی کلانتری ۱۳۹ مرزداران درحال گشت‌زنی در محدوده خیابان فرشتگان در بلوار مرزداران تهران بودند که به یک دستگاه موتورسیکلت پلاک مخدوش با دو سرنشین مشکوک شده و رفتار آنان را تحت نظر قرار دادند.

وی گفت: در همین حین متهمان با موتورسیکلت و با استفاده از سلاح سرد به سمت شهروندی که در خیابان درحال استفاده از تلفن همراه خود بود حمله‌ور شده و پس از ربودن تلفن همراه این فرد به سرعت از محل متواری شدند. در همین راستا نیز بلافاصله عملیات تعقیب و گریز میان دو متهم و ماموران آغاز شده و مشخصات متهمان به سایر گشت‌های انتظامی نیز اعلام شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه طرح مهار از سوی ماموران پلیس به مرحله اجرا درآمد، گفت: تعقیب و گریز ادامه داشت، تا اینکه دو متهم عرصه را برخود تنگ دیدند، در همین راستا نیز برای فرار به ماموران حمله‌ور شدند که با هوشمندی و آمادگی جسمانی بالای ماموران، در رسیدن به هدف خود ناکام مانده و زمینگیر شدند.

معظمی گودرزی با بیان اینکه از دو متهم دستگیر شده، دو قبضه سلاح سرد کشف شد، گفت: با انتقال متهمان به مقر پلیس مشخص شد متهمان دارای سوابق متعدد در امر سرقت بوده و بین ۲۰ تا ۲۴ سال سن دارند. این افراد تحت بازجویی قرار گرفته و در جریان آن به جرم خود مبنی بر ارتکاب ۲۵ فقره سرقت با همین شیوه و در محدوده بلوار مرزداران اعتراف کردند.

وی با بیان اینکه شناسایی مالباختگان در دستورکار پلیس قرار دارد، گفت:‌برای دو متهم نیز پرونده‌ای تشکیل شده و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند. تحقیقات پلیس هم در این خصوص همنچان ادامه دارد.

بازداشت سارق خودرو در مسعودیه تهران
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ همچنین از دستگیری سارق حرفه‌ای خودرو هنگام پرسه زنی با خودروی پراید مسروقه خبر داد و گفت‌: ماموران کلانتری ۱۵۷ مسعودیه درحال گشت‌زنی بودند که به یک دستگاه خودروی پراید مشکوک شدند. در همین راستا نیز اقدامات خود را آغاز کردند که نتایج بررسی‌های اولیه ماموران نشان داد، خودروی پراید چندی قبل به سرقت رفته و راننده آن سارق حرفه‌ای خودرو است.

معظمی گودرزی با بیان اینکه ماموران دستور ایست وسیله نقلیه مذکور را صادر کردند، گفت: راننده خودروی پراید پس از مشاهده گشت پلیس بلافاصله به طرز خطرناکی متواری شد و با حرکات مارپیچ به خودروی‌های عبوری شهروندان آسیب وارد کرد و به هشدار‌های ماموران هم توجهی نکرد. ماموران نیز در همین راستا و در در نخستین‌گام ماموران با ایجاد طرح مهار وسیله نقلیه مذکور را متوقف و موفق به دستگیری راننده جوان آن شدند.

وی با بیان اینکه از صندوق عقب خودروی پراید آلات و ادوات سرقت کشف شد، خاطرنشان کرد: متهم پس از انتقال به کلانتری در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت پراید و دیگر سرقت‌های خودرو در سطح معابر تهران اعتراف کرد. همچنین در تحقیقات تکمیلی ماموران نیز مشخص شد، متهم دارای سوابق متعدد کیفری بوده که اقدام به سرقت خودرو‌های شهروندان در ساعات پایانی شب از سطح خیابان‌های تهران کرده است. در ادامه نیز برای این فرد پرونده‌ای تشکیل شد و متهم با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی برای کشف دیگر جرائم احتمالی و شناسایی سایر شکات در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

سارق حرفه‌ای موتورسیکلت بازداشت شد
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ همچنین از دستگیری سارق حرفه‌ای موتورسیکلت در محدوده امامزاده داوود نیز خبر داد و گفت: ماموران کلانتری ۱۴۳ امامزاده داود در حال گشت‌زنی در حوزه استحفاظی خود بودند که به یک دستگاه موتورسیکلت که راکب آن رفتار نامتعارف از خود نشان می‌داد مشکوک شده و تحقیقات ابتدایی خود در این زمینه را آغاز کردند. بررسی‌های اولیه ماموران نشان می‌داد، موتورسیکلت چندی قبل به سرقت رفته و راکب آن سارق حرفه‌ای موتورسیکلت است. در همین راستا نیز برای دستگیری این فرد وارد عمل شدند، اما موتورسوار به شکل دیوانه‌واری پا به فرار گذاشت.

وی با اشاره به شکل گرفتن تعقیب و گریز میان متهم و ماموران گفت: در ادامه با اجرای طرح مهار، وسیله نقلیه مذکور متوقف و متهم نیز دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد. این فرد در مقر انتظامی تحت بازجویی قرار گرفت که در جریان آن به جرم خود مبنی بر چندین فقره سرقت موتورسیکلت اعتراف کرد.

معظمی گودرزی چهارمین پرونده را مربوط به دستگیری سارقان محتویات خودرو اعلام کرد و در تشریح جزئیات آن گفت: پس از مراجعه و شکایت چند تن از شهروندان در هفته‌های اخیر، در خصوص سرقت از محتویات داخل خودرویشان در محدوده‌های نواب و خیابان آزادی پیگیری موضوع سریعاً به صورت ویژه در دستورکار عوامل عملیات کلانتری ۱۰۸ نواب قرار گرفت و در تحقیقات انجام شده مشخص شد، متهمان با پرسه زنی در مناطق جرم خیز و شناسایی خودرو‌هایی که قفل صندوق عقب آن‌ها از ایمنی کمتری برخوردار است. در فرصت مناسبی قفل صندوق عقب خودرو را تخریب و محتویات داخل صندوق از قبیل جک و لاستیک زاپاس آن را به سرقت برده‌اند.

وی ادامه داد: مأموران کلانتری نواب با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی، در نهایت هویت و مخفیگاه متهمان را که از سارقان سابقه دار بودند مورد شناسایی قراردادند. در ادامه نیز بلافاصله با هماهنگی‌های قضایی تیمی از ماموران در روز گذشته به مخفیگاه متهمان مراجعه و در یک عملیات غافلگیرانه متهمان را در مخفیگاهشان دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. این دو نفر پس از انتقال به مقر انتظامی به ۱۰ فقره سرقت محتویات داخل خودرو در محدوده "نواب " اعتراف کردند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در پایان گفت:‌برای متهمان دستگیر شده، پرونده‌ای تشکیل شده و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند. همچنین تحقیقات در این خصوص همچنان ادامه دارد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
رکنا
مجله زندگی
ارسال نظر