هشدار درمورد افزایش مصرف مواد مخدر بین بانوان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان درمورد افزایش مصرف مواد مخدر بین بانوان به ویژه مخدر گل هشدار داد.
هشدار درمورد افزایش مصرف مواد مخدر بین بانوان
کد خبر : ۴۵۹۲۱

سرهنگ علی احمدپور، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان، با اعلام اینکه در ۶ ماهه نخست امسال بیش از سه هزار و ۲۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در این استان کشف شده است، اظهار داشت: این میزان کشفیات مواد مخدر در گیلان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش دارد و این استان به لحاظ افزایش درصد کشفیات جزو سه استان برتر در کشور است.

وی افزود: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون نیز، ۹ هزار و ۵۰۰ معتاد در این استان دستگیر شده اند که از این تعداد، حدود هزار معتاد متجاهر برای درمان و بازپروری روانه مرکز ماده ۱۶ (ظرفیت خوبی برای کاهش آسیب و درمان افراد معتاد هستد) و در غربال بهزیستی گیلان قرار گرفتند.

وی ادامه داد: همچنین طی ۶ ماهه نخست امسال، سه هزار و ۴۰۰ خرده فروش مواد مخدر نیز دستگیر شده‌اند که در این زمینه نیز آمار گیلان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۵ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان اضافه کرد: ۲ اولویت اصلی فرماندهی انتظامی کشور، مقابله با خرده فروشان مواد مخدر و جمع آوری معتادان متجاهر است تا چهره شهر از لوث معتادان پاکسازی شود و در این راستا از همه توان استفاده می‌کنیم.

سرهنگ احمدپور بیان کرد: در این راستا ۱۰ مرحله طرح ویژه جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح پارک‌ها و تفرجگاه‌ها در رشت و شهر‌های هدف برگزار شد و از روز گذشته نیز طرح آرامش در شهر آغاز شده است که این طرح در راستای برخورد با فروشندگان مواد مخدر پیرامون و اطراف مدارس و دانشگاه‌ها تعریف شده است.

وی به افزایش مصرف مواد مخدر بین بانوان به ویژه مخدر گل نیز اشاره و خاطرنشان کرد: باید در حوزه اقدمات اجتماعی و پیشگیرانه تلاش بیشتری را انجام دهیم تا با کاهش معتادان در جامعه مواجه شویم و از سوی دیگر خطرات ناشی از استفاده از مواد مخدر را باید بیش از پیش به خانواده‌ها منعکس کنیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان در ادامه گفت: در این راستا نیز از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۰ هزار ساعت نفر نمایشگاه و کلاس‌های آگاه سازی در گیلان برپا کردیم، زیرا بر این موضوع که، خانواده‌ها باید از خسارت‌های جبران ناپذیر موادمخدر به جامعه مطلع شوند، اصرار داریم.

سرهنگ احمدپور به تاثیر مخرب استفاده از قلیان نیز اشاره کرد و افزود:آسیب هر بار قلیان کشیدن برابر با ۴۰ نخ سیگار و استفاده از آن زمینه ساز ورود به مواد مخدر است.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
رکنا
مجله زندگی
ارسال نظر