بیگ رامی ۵ مدعی اصلی مستر المپیا ۲۰۲۳ را معرفی کرد

قهرمان سابق مستر المپیا، نظر خود در خصوص مدعیان اصلی قهرمانی مستر المپیا را بیان کرد.
بیگ رامی ۵ مدعی اصلی مستر المپیا ۲۰۲۳ را معرفی کرد
کد خبر : ۴۵۹۴۳

 بیگ رامی، قهرمان سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ مسابقات مستر المپیا، پس از اعلام انصراف خود از حضور در مسابقات مستر المپیا ۲۰۲۳ حالا تصمیم دارد از دور به تماشای رقابت مدعیان این دوره از مسابقات بنشیند.

رامی به تازگی در مصاحبه با نماینده ورزشکاران باب سیچریلو، پنج مدعی اصلی مسابقات این دوره را بدون هیچ ترتیب خاصی از نگاه خودش اعلام کرده است. بیگ رامی در حالی از حضور در این دوره انصراف داده که دسامبر سال گذشته ابدا برایش یادآور اتفاقات خوبی نیست.

او در یک شب فراموش نشدنی و پرهیجان در حالیکه برای کسب سومین جام سندو و دفاع از عنوان قهرمانی پا روی استیج گذاشته بود، در نهایت مغلوب هادی چوپان شد و در یک اتفاق غیرمنتظره حتی در بین ۳ نفر برتر هم جای نگرفت و به رده پنجم سقوط کرد.

بیگ رامی از نظر فنی دچار افت شدیدی شد و نتوانست عملکرد گذشته خود را تکرار کند. در مقابل هادی چوپان برای رسیدن به آرزویش در دنیای بدنسازی، نمایشی خیره کننده داشت و در رقابت با هم تیمی خودش درک لانسفورد توانست روی سکوی نخست بایستد. البته گرگ ایرانی برای رسیدن به چنین جایگاهی مسیر سختی را پشت سرگذاشته و با چالش‌های متعددی روبرو بود.

چرا بیگ رامی از حضور در مستر المپیا انصراف داد؟

تنها چند ماه بعد، بیگ رامی تصمیم گرفت در آرنولد کلاسیک ۲۰۲۳ که مبلغ جایزه‌اش به ۳۰۰ هزار دلار افزایش یافته بود، شرکت کند. با وجود اینکه این بدنسازی مصری در این رقابت در جایگاه چهارم قرار گرفت، اما فیزیک بدنی او نسبت به عملکردش در مستر المپیا پیشرفت قابل توجهی داشت و توانسته بود بهبود‌هایی را در بدنش ایجاد کند.

بیگ رامی ابتدا عنوان کرده بود که نمی‌تواند برای اصلاح شرایط فیزیکی‌اش یک سال بدون مسابقه را دنبال کند، اما به نظر می‌رسد در حال حاضر نظرش تغییر کرده است. او حالا بعد از کناره‌گیری از مهمترین رویداد سال بدنسازی، نظر خود را در مورد ۵ مدعی برتر این دوره از مسابقات مستر المپیا اعلام کرده است.

مدعیان قهرمانی مستر المپیا از دید بیگ رامی

بیگ رامی در ابتدا بدون هیچ تردیدی نام برندون کری را به عنوان یک رقیب سرسخت بر زبان می‌آورد و سپس به هادی چوپان،  درک لانسفورد و سامسون داودا اشاره می‌کند:

این سخت‌ترین سوالی است که می‌توانید از من بپرسید. اگر در رقابت حضور داشتم، می‌گفتم خودم، اما صحبت کردن درباره افراد دیگر راحت نیست. همه آن‌ها شایسته این عنوان هستند. هادی خیلی سخت کار می‌کند. سامسون روز به روز بهتر می‌شود و درک در حال بزرگتر شدن است.

برندون یک مستر المپیای واقعی است. ما بهترین بدنسازان را در این دوره داریم. در حال حاضر تشخیص درست مدعیان قهرمانی برای هر کسی دشوار خواهد بود. من همه آن‌ها را دوست دارم. من مدت‌هاست که با برندون دوست هستم. ما ده سال است که روی استیج با یکدیگر هستیم و او دستاورد‌های قابل توجهی داشته است. این بدان معناست که من دوست دارم او را در بهترین شکل روی صحنه ببینم و ببینم چه کسی فرصت رقابت در بالاترین سطح را خواهد داشت، اما حقیقتا نمی‌توانم برنده‌ای را اعلام کنم.

بیگ رامی می‌گوید مشابه آنچه در مستر المپیا سال ۲۰۲۱ رخ داد،  نیک واکر یا هانتر لابرادا می‌توانند در جایگاه پنجم قرار گیرند.

شاید بتوانم نام چهار نفر را انتخاب کنم، اما نمی‌توانم یک یا دو نفر را به عنوان نفرات اول و دوم نام ببرم. برندون کری حتما در این ۴ نفر قرار دارد و هادی چوپان را هم به عنوان مدافع عنوان قهرمانی انتخاب می‌‎کنم.

به جز آن‌ها درک لانسفورد و سامسون داودا را هم دارم. نفرات دیگری هم وجود دارند. اگر نفر پنجم را هم بخواهید می‌توانم بگویم هانتر لابرادا می‌تواند فیزیک خوبی بسازد. دو نمایش آخرش خیلی خوب بود. البته نیک واکر را فراموش کردم. او هم می‌تواند برای رده پنجم کنار لابرادا رقابت کند. باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

قهرمان دو دوره مستر المپیا تنها کسی نیست که در مورد مدعیان این دوره مستر المپیا پیش‌بینی داشته و نتایج احتمالی را تجزیه و تحلیل کرده است. پیش از این رونی کلمن و سمیر بنوت از درک لانسفورد به عنوان قهرمان مستر المپیا ۲۰۲۳ نام برده بودند.

نیک واکر هم که سال گذشته به مقام سوم رسید، مدعی شده که رقابت قهرمانی میان او و درک لانسفورد خواهد بود و تمرکزش را روی شکست لانسفورد قرار داده است. او تاکید کرد که سامسون داودا از نظر عضلات پشت ضعف دارد و دوره بیگ رامی نیز به پایان رسیده است.

بیگ رامی در حال درمان با سلول‌های بنیادی است و می‌تواند پس از بهبودی با قدرت کامل به صحنه مسابقات بازگردد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر