دستگیری عامل تهدید به اسیدپاشی در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان سمنان از شناسایی عامل تهدید به اسیدپاشی در شبکه اجتماعی روبیکا خبر داد.
کد خبر : ۴۵۹۸۳

سرهنگ محمدرضا فدائیان ششم مهر در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه توسط شخصی ناشناسی در شبکه اجتماعی روبیکا تهدید به اسیدپاشی شده است. با توجه به حساسیت موضوع، پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و رسیدگی به آن در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: افسران سایبری پلیس فتا باتوجه به اظهارات شاکی و مستندات جمع‌آوری شده، اقدامات تخصصی خود را در جهت شناسایی متهم یا متهمان سایبری آغاز و در کمترین زمان ممکن هویت فرد مورد نظر شناسایی و طی هماهنگی قضایی، متهم به پلیس فتا احضار شد.

سرهنگ فدائیان ادامه داد: پس از حضور متهم در پلیس فتا و روبرو شدن وی با مستندات غیرقابل انکار جمع‌آوری شده توسط کارشناسان این پلیس، لب به اعتراف گشود و با تکمیل پرونده به دادسرا ارسال شد.

این مقام انتظامی ضمن اشاره به ماده ۶۶۹ قانون مجازات اسلامی افزود: برابر قانون هر گاه فردی، دیگری را به هر نحو تهدید به قتل یا ضرر‌های نفسی، مالی و یا تهدید به افشای موارد سری نسبت به خود یا بستگان او کند، مجرم محسوب شده و مجازات متناسب برای آن درنظر گرفته شده است و لازم است کاربران اینترنتی در خصوص کسب آگاهی از قوانین موجود در حوزه فضای مجازی توجه لازم را داشته باشند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر