خبر جدید درباره نحوه ثبت اعتراض داوطلبان آزمون استخدام آموزگار

نتایج نهایی آزمون استخدام آموزگار روز پنجشنبه ۲۹ شهریور اعلام شد و پس از اعلام نتایج نهایی، عده‌ای از داطلبان نسبت به عدم قبولی خود معترض شدند.
خبر جدید درباره نحوه ثبت اعتراض داوطلبان آزمون استخدام آموزگار
کد خبر : ۴۶۰۲۲

به گفته مدیر پروژه‌های استخدامی وزارت آموزش‌وپرورش، قرار است برای ظرفیت‌های خالی مانده آزمون استخدام آموزگار، مرحله تکمیل ظرفیت اعلام شود.

دامنه اعتراضات داوطلبان به نتایج نهایی آزمون آموزگاری هم اکنون به نمایندگان مجلس کشیده شده است و تعدادی از نمایندگان در نامه‌ای به وزیر آموزش وپرورش، خواهان بازنگری در نتایج آزمون استخدام آموزگار با تاثیر ۶۰ درصدی نمره کتبی و ۴۰ درصدی مصاحبه هستند.

در آزمون آموزگاری قرار بر جذب ۲۸ هزار معلم در دوره ابتدایی بود، اما حدود ۱۱ هزار و ۳۰۰ ظرفیت خالی ماند و در شهر تهران ۲ هزار ردیف استخدامی برای مردان خالی مانده است.

به گفته مسئولان آموزش و پرورش؛ بخشی از این ظرفیت خالی مربوط به سهمیه ایثارگران است و طبق قانون نمی‌توان آن را از طریق داوطلبان آزاد تکمیل کرد.

البته مدیر پروژه‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش می‌گوید: قرار است برای ظرفیت‌های خالی مانده مرحله تکمیل ظرفیت اعلام شود که سازمان سنجش آن را اعلام خواهد کرد و براساس نمرات کسب شده توسط افراد، ظرفیت‌های خالی مانده ویژه داوطلبان آزاد تکمیل خواهد شد.

به گفته مسئولان آموزش و پرورش، ۱۰ هزار و ۷۸۰ نفر در مرحله تکمیل ظرفیت آموزگاری پذیرش می‌شوند و دفترچه تکمیل ظرفیت استخدام آموزگاری در هفته دوم مهر منتشر می‌شود.

کسانیکه در مرحله اول آزمون پذیرفته شده اند، اما در مصاحبه تخصصی امتیاز لازم را نیاورده اند می‌توانند انتخاب شهر دیگری، در استان خود کنند.

سجاد صدیقی مدیر پروژه‌های استخدامی وزارت آموزش‌وپرورش درباره اعتراض نمایندگان مجلس به نتایج نهایی آزمون آموزگاری و درخواست جابه جایی سهم ۶۰ درصدی مصاحبه و ۴۰ درصدی آزمون کتبی گفت: ۲۲ صلاحیت در سه حیطه عمومی، اختصاص و تخصصی برای معلمی در دوره ابتدایی احصا و در دفترچه اولیه آزمون استخدامی ذکر شد.

وی افزود: حدود ۴۰ درصد صلاحیت‌های معلمی در دوره ابتدایی مربوط به حوزه دانش است که از طریق آزمون کتبی قابل سنجش است.

صدیقی بیان کرد: آزمون کتبی نمی‌تواند صلاحیت‌هایی همچون بینش، نگرش و مهارت را بسنجد و این مسائل از طریق ارزیابی تکمیلی قابل رصد است. در دوره ابتدایی نیاز است این صلاحیت‌ها پررنگ‌تر از مباحث دانشی باشد بنابراین سهم ۶۰ درصدی به ارزیابی تکمیلی اختصاص یافت.

به گفته مدیر پروژه‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش، ۵ ابزار مصاحبه، ایفای نقش، بحث گروهی، ارائه شفاهی و تدریس برای شناسایی صلاحیت‌های حرفه‌ای پذیرفته شدگان در مرحله آزمون کتبی طراحی شد و تمام این موارد در دفترچه آزمون استخدامی مطرح شده بود و الا نمی‌توان سهم ۴۰ درصدی آزمون کتبی و ۶۰ درصدی مرحله ارزیابی را تغییر داد.

وی درباره اعتراض برخی داوطلبان نسبت به عملکرد ارزیابان بیان کرد: در صلاحیت‌های حرفه‌ای در هر ابزار دو ارزیاب داوطلب را بررسی کردند به عنوان مثال در بحث روش تدریس، دو ارزیاب عملکرد داوطلب را بررسی کردند تا اگر در نظر ارزیاب اول سوگیری وجود داشت، ارزیاب دوم آن را اصلاح کند.

داوطلبان آزمون استخدام آموزگار در صورت اعتراض به نتایج نهایی می‌توانند برای ثبت اعتراض خود به سامانه https://jazb.sru.ac.ir/auth/login مراجعه کنند، در مرحله بررسی اعتراضات پرونده افراد مجدد توسط ارزیابان دیگری بررسی می‌شود.

مسئولان آموزش و پرورش همچنین در بحث تعیین کف نمره برای آزمون کتبی به منظور اعلام قبولی داوطلبان، می‌گویند: امسال ۵۰ درصد میانگین نمره سه نفر اول ملاک بود که در مقایسه با آزمون استخدامی سال گذشته، حدنصاب نمره کاهش یافته بود و داوطلبان بیشتری توانستند به مرحله ارزیابی تکمیلی وارد شوند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
تسنیم
مجله زندگی
ارسال نظر