برادرکشی در شب تولد

مرد جوان که برادرش را در شب تولدش کشته بود توانست رضایت پدر و مادرش را جلب کند تا از جنبه عمومی جرم محاکمه شود.
برادرکشی در شب تولد
کد خبر : ۴۶۰۶۷

جنایت خانوادگی
شامگاه پنجم اسفند ماه سال گذشته مرد سالخورده‌ای هراسان با پلیس تماس گرفت و از کشته شدن پسر ۴۰ ساله‌اش به نام متین خبر داد.

وی گفت پسرم در درگیری با برادر بزرگش به نام ماهان کشته شده است.

با این تماس ماموران پلیس به خانه قدیمی در خیابان وحدت اسلامی رفتند و جسد خونین متین که در شب تولدش با ضربه چاقو از پا در آمده بود با دستور قضایی به پزشک قانونی منتقل شد.

پدر قربانی گفت:وقتی درگیری میان دو پسرم بالا گرفت سعی کردم با میانجیگری به دعوا پایان دهم. اما دعوا آنقدر شدید بود که کاری از من ساخته نبود. در آن دعوا پسر کوچکم چاقو خورد و قبل از رسیدن اورژانس جان سپرد.

اعتراف به قتل برادر در شب تولد
با اطلاعاتی که این مرد به ماموران داده بود پسر بزرگ وی ردیابی و بازداشت شد و به جنایت خانوادگی اعتراف کرد.

ماهان در تشریح جزئیات ماجرا گفت: برادرم سال‌ها بود به دام شیشه افتاده و گرفتار شده بود. او مواد مخدر مصرف می‌کرد و حال و روز خوبی نداشت. او هر روز به بهانه‌های مختلف اعضای خانواده را اذیت می‌کرد. همه اعضای خانواده از رفتار‌های او خسته شده بودیم، ولی همیشه مراعاتش را می‌کردیم. اما آخرین بار در شب جشن تولدش حرف‌های عجیبی به زبان آورد. او شیشه مصرف کرده و دچار توهم شده بود. او می‌گفت به مقامی ماورایی دست یافته و حالا می‌خواهد زمین را از حضور انسان‌های ناپاک، پاک کند. ما که می‌دانستیم او بار دیگر دچار توهم شده حرف‌هایش را جدی نگرفتیم. اما متین یکباره به سمت آشپزخانه رفت. او چاقوی آشپزخانه را به دست گرفت و به سمت من حمله ور شد. او واقعاً می‌خواست مرا بکشد که با او درگیر شدم. پدرم سعی کرد او را آرام کند، اما نشد. او قدرت عجیبی یافته بود و می‌خواست هر طور شده مرا بکشد و من برای نجات جانم چاقو را از دست او گرفتم. در آن لحظه چاقو ناخواسته به قفسه سینه‌اش برخورد کرد و موجب مرگ برادرم شد. من واقعاً قصد کشتن او را نداشتم.

وی ادامه داد: باور کنید اگر او را نزده بودم در آن درگیری خودم یا پدرم کشته می‌شدیم. من از قتل برادرم پشیمان هستم. ولی برای نجات خودم ناچار شدم چاقو را از او بگیرم.

وی به بازسازی صحنه جرم پرداخت و پرونده اش با صدور کیفرخواست به شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا به جرم وی رسیدگی شود.

اعلام گذشت بدون قید و شرط
در این میان پدر قربانی بدون قید و شرط اعلام گذشت کرد.

وی که در دادگاه حاضر شده بود گفت: پسرم به خاطر اعتیادش مدام ما را اذیت می‌کرد. ما از رفتار‌های او خسته شده بودیم، ولی چاره‌ای نداشتیم. او تحت تاثیر مواد مخدر دچار توهم و هذیان می‌شد و حرف‌های عجیبی می‌زد. بار‌ها همسایه‌ها به ما اعتراض کرده بودند، اما کاری از دستمان ساخته نبود. متین بار‌ها مقابل چشمانم با برادرش درگیر شده و قصد کشتن او را داشت. آخرین بار هم اگر ماهان او را نزده بود خودش کشته می‌شد. به همین خاطر بدون قید و شرط از خون پسرم گذشت می‌کنم تا پسر بزرگم به زودی از زندان آزاد شود. من می‌دانم ماهان ناخواسته موجب مرگ برادرش شد.

با اعلام گذشت، ولی دم، پرونده ماهان قرار است به زودی از جنبه عمومی جرم در دادگاه کیفری یک استان تهران رسیدگی شود. وی طبق قانون به سه تا ۱۰ سال زندان محکوم خواهد شد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
رکنا
مجله زندگی
ارسال نظر