کلاهبرداری با ارائه بسته رایگان اینترنت دانش‌آموزی!

کلاهبرداران سایبری با ارسال لینک جعلی به بهانه ارائه بسته اینترنت رایگان ویژه دانش‌آموزان، اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب مالباختگان می‌کنند.
کلاهبرداری با ارائه بسته رایگان اینترنت دانش‌آموزی!
کد خبر : ۴۶۱۴۵

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گفت: یکی از شگرد‌های مجرمان سایبری برای نفوذ به حریم خصوصی کاربران و سرقت اطلاعات بانکی آنان، انتشار لینک‌های جعلی (فیشینگ) در قالب ارائه بسته اینترنت رایگان در شبکه‌های اجتماعی است.
سرهنگ سید مصطفی مرتضوی افزود: لینک معرفی شده دانش‌آموزان را به یک درگاه بانکی جعلی هدایت کرده و پس از دریافت اطلاعات بانکی آنان، اقدام به برداشت وجه از حساب کاربران به صورت غیرمجاز می‌کند.
وی گفت: به پیام‌های دریافتی از طرف افراد ناشناس اعتماد نکنید و بر روی ارسالی از طرف آنان کلیک نکنید و هنگام واریز وجه با استفاده از درگاه‌های پرداخت الکترونیکی شیوه نامه‌های امنیتی، آدرس صحیح درگاه بانکی مورد نظر، اطلاعات تماس با ما در سایت و نماد اعتماد الکترونیکی را به طور کامل بررسی کرده تا در دام کلاهبرداران سایبری قرار نگیرید.
سرهنگ مرتضوی افزود: معلمان و دانش‌آموزان برای نصب و به روزرسانی اپلیکیشن شاد به سایت وزارت آموزش و پرورش به آدرس اینترنتی https:‎//medu.ir مراجعه کنند.

 
 
تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر