یک شگرد عجیب؛ سارقی که خودرو‌ها را پس می‌داد!

۳۷ سال پیش در چنین روز‌هایی پلیس سارقی را دستیگر کرد که پس از سرقت ماشین، با گرفتن مژدگانی خودرو‌ها را به صاحبانشان پس می‌داد. اما شگرد این سارق چه بود؟
یک شگرد عجیب؛ سارقی که خودرو‌ها را پس می‌داد!
کد خبر : ۴۶۵۱۵

روزنامه اطلاعات در ۱۳ مهر سال ۶۶ درباره شگرد این سارق نوشت:

سارق سابقه‌داری که پس از به سرقت بردن اتومبیل مردم به عنوان یابنده اتومبیل به آنان مراجعه و مژدگانی دریافت می‌کرد، با تلاش ماموران شعبه ۱۳ آگاهی دستگیر شد.

این دزد محمد ۴۰ساله نام دارد و در یک موقعیت مناسب اتومبیل مورد نظرش را می‌دزدید و با ارسال یادداشت و یا تماس تلفنی با مالکین اتومبیل خودش را یابنده اتومبیل معرفی و درخواست مژدگانی می‌کرد. او از مالکان می‌خواست که به نیرو‌های انتظامی موضوع را بازگو نکند. وی در هرکدام از این سرقت‌ها تا ۳۰ هزار تومان مژدگانی دریافت می‌کرد و تاکنون میلیون‌ها ریال از این راه ‏به جیب زده است.

این گزارش حاکیست: یکی از شگرد‌های وی این بود که معمولا برای حضور سرقرار و گرفتن پول‌ها از اتومبیل مسروقه دیگری استفاده می‌کرد.

نامبرده در یکی از دزدی‌هایش زمانی که یک دستگاه اتومبیل بی اب و مدل بالا را دزدید بود، به وسیله یادداشتی که روی اتومبیل دیگری در همان حوالی گذاشته بود، از مالک اتومبیل خواسته بود با تلفن ذکر شده در یادداشت با وی تماس بگیرد. مالک بلافاصله با کلانتری قلهک تماس گرفت و جریان را اطلاع داد و به توصیه ماموران تجسس سر قرار با سارق حاضر شد.

او ۳۰ هزار تومان پول نقدر را به سارق در محلی جنب باجه تلفن ولنجک شمیران پرداخت کردکه درد پس از تحویل پول توسط ماموران شناسایی دستگیر شد و در تحقیقاتی که در شعبه ۱۲ اداره آکاهی از وی به عمل آمد وی به ده‌ها فقره سرقت به این طریق اعتراف کرد.

یک شگرد عجیب؛ سارقی که خودرو‌ها را پس می‌داد!

...

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر