ماجرای درگیری ابراهیم رئیسی و موسوی خوئینی‌ها

ماجرای درگیری ابراهیم رئیسی و موسوی خوئینی‌ها
کد خبر : ۴۶۸۴۸

 مستند تلویزیونی تارکد به بازخوانی بخشی از اختلافات میان آیت الله موسوی خوئینی‌ها و ابراهیم رئیسی درباره پرونده انفجار نخست وزیری پرداخت.

در بخشی از مستند تلویزیونی تارکد- که به پرونده‌های مهم تاریخ انقلاب می‌پردازد- آمده است: تیم مورد اعتماد موسوی خوئینی‌ها هم برای تکمیل تحقیقات به احضار برخی از مسئولان عالی رتبه نیاز پیدا کرد. اما دادستان کل کشور به هیچ وجه با این خواسته موافق نیست.

مخالفت‌ها علیه پیگیری پرونده به قدری زیاد شده که ۶۱ نفر از مسئولان کشور در نامه‌ای به آیت الله خمینی از او می‌خواهند پرونده مختومه شود و بی گناهی افراد متهم شده را نیز ضمانت می‌کنند. اما رهبر انقلاب به این نامه پاسخی نمی‌دهد.

اندکی بعد مسئولان پرونده به دیدار آیت الله خمینی می‌روند و آیت الله موسوی خوئینی‌ها که از روند پیگیری پرونده رضایت ندارد با اعلام این که درباره متهمان مدارکی وجود نداشته درخواست می‌کند که با توجه به التهاب سیاسی ایجاد شده در کشور پرونده مختومه شود.

اما دستیار او که در این جلسه حضور دارد به این سخنان معترض است. سید ابراهیم رئیسی همچنان بر روی سرنخ‌های کشف شده و اعترافات به دست آمده تاکید دارد و حتی اعلام کرده که زیر بار دستور موسوی خوئینی‌ها برای مختومه شدن پرونده نمی‌رود. اما با این حال با اصرار موسوی خوئینی‌ها و پذیرش آیت الله خمینی روز ۸ خرداد ۶۵ پرونده انفجار نخست وزیری بعد از چند سال مختومه شده و تمام متهمان از زندان آزاد می‌شوند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
اطلاعات
مجله زندگی
ارسال نظر