زورگیرهای سابقه‌دار غرب تهران به دام پلیس افتادند

پلیس تهران خبر داد که 2 زورگیر سابقه دار را در منطقه غرب این شهر دستگیر کرده است.
زورگیرهای سابقه‌دار غرب تهران به دام پلیس افتادند
کد خبر : ۴۷۱۰۷

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری ۲ زورگیر سابقه‌دار در غرب تهران خبر داد و گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت به عنف در یکی از بوستان‌های جنگلی غرب تهران و وصول شکایت شاکی به پلیس، موضوع رسیدگی به این پرونده در دستور کار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت.

سردار علی ولی پور گودرزی روز چهارشنبه اظهار کرد: کارآگاهان در گام نخست طی تحقیقات میدانی و اظهارات شاکی دریافتند زمانی که زن جوان به همراه نامزد خود در بوستان در حال قدم زدن بودند ناگهان ۲ سارق با استفاده از قمه و چاقو به سمت آنان حمله‌ور شده و پس از زخمی کردن نامزدش مدارک، جواهرات و کارت بانکی مال‌باختگان را گرفته و سریعا متواری می‌شوند.

وی افزود: کارآگاهان در گام بعدی با توجه به نبود سرنخ‌های کافی پس از ترخیص مرد مال باخته از بیمارستان به سراغ وی رفته و طی تحقیقات از وی متوجه شدند که سارقان پس از سرقت، اموال مسروقه را در یکی از سایت‌های خرید و فروش اینترنتی برای فروش گذاشته و کارآگاهان با استفاده از روش‌های نوین کشف جرم هویت و مخفیگاه متهم را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه او را دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی انتقال دادند.

سردار، ولی پور گودرزی در ادامه با بیان اینکه متهم ابتدا منکر حقایق شده و سپس با توجه به مستندات موجود به جرم خود معترف شد، اضافه کرد: کارآگاهان با استفاده از شیوه‌های نوین بازجویی موفق شدند هویت و مخفیگاه همدست سارق را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه او را دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی انتقال دهند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه همدست متهم نیز به جرم خود معترف شد، ادامه داد: متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضایی، برای کشف اموال مسروقه و شناسایی سایر مال باختگان در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

دستگیری زورگیران محله چیتگر

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران نیز اظهار کرد: ماموران کلانتری ۱۵۴ چیتگر در حال گشت‌زنی در محدوده خیابان «چیتگر جنوبی» تهران به یک دستگاه موتورسیکلت هوندا با پلاک مخدوش، مشکوک و موتورسواران را تحت مراقبت‌های ویژه پلیسی قرار می‌دهند.

سرهنگ محمدرضا موسوی ادامه داد: متهمان در همین حین با موتورسیکلت به سرعت به سمت شهروندی که در خیابان در حال استفاده از تلفن همراه خود بود مراجعه و کیف وی را ربوده و به سرعت از محل متواری شدند.

این مقام انتظامی به اقدامات پیش‌دستانه پلیس و آمادگی هرچه تمام‌تر ماموران کلانتری اشاره کرد و گفت: با اعلام مشخصات متهم به سایر گشت‌های انتظامی و ایجاد طرح مهار در نهایت موتورسیکلت متهمان متوقف شد.

سرهنگ موسوی یادآور شد: متهمان برای فرار به ماموران حمله‌ور شدند، ولی با هوشمندی ماموران متهمان زمین‌گیر و دستگیر شدند همچنین از متهمان کشف دو قبضه سلاح سرد شد.

وی با اشاره به به انتقال متهمان به مقر پلیس اضافه کرد: متهمان در تحقیقات اولیه به جرم خود و ۱۰ فقره سرقت مشابه با همکاری هم معترف شدند؛ شناسایی مالباختگان در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت و متهمان به همراه پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر