واژگونی و انفجار مرگبار تانکر حمل سوخت در جاده اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از واژگونی یک تانکر حمل سوخت گازوئیل در محور اردستان-اصفهان و انفجار آن خبر داد.
واژگونی و انفجار مرگبار تانکر حمل سوخت در جاده اصفهان
کد خبر : ۴۷۱۳۱

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری در اصفهان اظهار داشت: ساعت ۱۸ و ۱۳ دقیقه عصر امروز تانکر حامل سوخت گازوئیل در کیلومتر ۲۰ جاده اردستان-اصفهان واژگون و منفجر می‌شود.

وی افزود: به دنبال این حادثه تیم‌های امدادی اورژانس، آتش‌نشانی، پلیس، راهداری و مدیریت بحران شهرستان در محل حادثه حاضر شدند.

شیشه‌فروش بیان کرد: در حال حاضر آتش‌نشانی در حال اطفای حریق است و تردد به کندی صورت می‌گیرد و عوامل پلیس راه در حال بازگشایی جاده هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: این حادثه یک مصدوم آقا ۳۲ ساله داشت که تحویل عوامل اورژانس شد.

وی ادامه داد: اصفهان چهارراه ارتباطی در مرکز کشور و مسیر حمل و نقل سوخت است بنابراین رعایت استاندارد‌های ایمنی توسط شرکت‌هایی که حمل و نقل سوخت را انجام می‌دهند، ضروری است، زیرا در صورت بروز حادثه سبب اختلال در تردد و ایجاد ترافیک، آلودگی هوا و خاک می‌شود.

شیشه فروش با بیان اینکه تردد تانکر‌های حمل سوخت در شب خلاف است، گفت: ناوگان حمل و نقل سوخت باید رعایت الزامات ایمنی را انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: آیین‌نامه مواد نفتی به شرکت نفت و شرکت‌های حمل و نقل مواد نفتی ابلاغ شده است که بر اساس این آیین‌نامه باید مسیر حرکت مواد سوختی خطرناک با پلیس هماهنگ شود و بدون هماهنگی تردد نکنند.

عباس عابدی سخنگوی اورژانس اصفهان نیز در این باره گفت: عصر امروز انفجار تانکر حمل سوخت گازوییل در کیلومتر ۲۰ جاده اردستان – اصفهان به اورژانس گزارش شد.

وی با اشاره به اعزام یک واحد امدادی اورژانس ۱۱۵ به محل حادثه خاطرنشان کرد: مصدوم این حادثه آقای ۳۲ سال به بیمارستان بهشتی اردستان منتقل شد.

روزانه بیش از هزار و ۳۰۰ تانکر از انبار شهید منتظری برای ۱۴ استان سوخت حمل می‌کنند، در این راستا ناوگان حمل و نقل سوخت باید رعایت الزامات ایمنی را انجام دهند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
فارس
مجله زندگی
ارسال نظر