آیا قطر ۶ میلیارد دلار پول ایران را آزاد خواهد کرد؟

نخست‌وزیر قطر با رد شایعات گفت که کشورش به اجرای توافق میان ایران و آمریکا در خصوص ۶ میلیارد دلار دارایی در قطر پایبند است.
آیا قطر ۶ میلیارد دلار پول ایران را آزاد خواهد کرد؟
کد خبر : ۴۷۲۵۵

نخست‌وزیر قطر امروز جمعه گزارش داد دوحه به اجرای توافق میان ایران و آمریکا در زمینه ۶ میلیارد دلار از وجوه آزادشده ایران پایبند است.

روز گذشته آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا هم گزارش‌ها درباره توافق آمریکا و قطر برای انسداد مجدد ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران در یک بانک قطری را تأیید نکرده بود.

روزنامه نیویورک‌تایمز پنجشنبه نوشت بلینکن که با خبرنگاران در تل‌آویو صحبت می‌کرد اینکه ایران از دسترسی به این دارایی‌ها محروم خواهد شد را تأیید نکرده است.

بلینکن با وجود این مدعی شد که از وجوهی که در یک بانک قطری هستند هیچ بخشی از آن توسط ایران هزینه نشده است و تهران به آن دسترسی نداشته است.

روزنامه واشنگتن‌پست پیش از این مدعی شده بود که آمریکا و قطر با توجه به عملیات اخیر حماس علیه رژیم صهیونیستی به توافقی برای انسداد مجدد ۶ میلیارد دلار دارایی‌های ایران دست پیدا کرده‌اند.

نمایندگی ایران در سازمان ملل نیز این ادعا را تکذیب کرده است. در بیانیه دفتر نمایندگی ایران آمده است: «این خبر خالی از صحت است. انتشار چنین خبری اعتبار واشنگتن‌پست را مخدوش می‌کند.»

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
فارس
مجله زندگی
ارسال نظر