یک زن پس از عمل اسلیو معده از دنیا رفت + جزئیات

زنی پس از عمل اسلیو معده در سنندج جان خود را از دست داد. در این گزارش به ابعاد مختلف این ماجرا پرداخته شده است.
یک زن پس از عمل اسلیو معده از دنیا رفت + جزئیات
کد خبر : ۴۷۴۲۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان جزئیات جدیدی از علت مرگ زن جوانی که پس از جراحی اسلیو معده در سنندج فوت کرده، پرداخت و گفت: قبل از وقوع حادثه، ۳ بار با بیمارستان سیدالشهدائی مکاتبه کرده بودم که نباید این عمل جراحی در آن بیمارستان انجام شود.

«م. کاظمی» دختر ۲۵ ساله متأهل سنندجی که ۱۵ ماه از ازدواجش گذشته بود، ۱۱ مردادماه امسال به دکتر «م» جراح عمومی برای عمل جراحی اسلیو معده در بیمارستان سیدالشهدائی سنندج مراجعه می‌کند که در فاصله سه روز، سه بار عمل می‌شود، ولی پس از جراحی فوت کرد.

به گفته «شهرام کاظمی»، پدر این خانم جوان؛ پزشک جراح بابت انجام این عمل جراحی ۷۰ میلیون تومان از این این خانم مرحومه پول زیرمیزی گرفته و پول هم به حساب بیمارستان سیدالشهدایی واریز نشده است! به طوری‌که دو سه روز پس از مراجعه به بیمارستان، یک نفر همدست پزشک با این خانم تماس گرفته و گفته که من از طرف دکتر زنگ می‌زنم و پول ۷۰ میلیون تومان را به شماره حسابی که برایتان می‌فرستم واریز کنید! حساب، شخصی است و مستندات واریز پول هم موجود است.

خبرنگار تسنیم بعد از تحقیقات اولیه و بررسی ابعاد ماجرا، ۲۴ مرادماه سال‌جاری این موضوع را رسانه‌ای کرد، اما از آن زمان تاکنون علی‌رغم پیگیری‌های متعدد، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شفاف‌سازی خودداری کردند تا اینکه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پاسخ به پیگیری، اظهاراتی مطرح کرد.

فریدون عبدالملکی در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم در سنندج که چرا دانشگاه علوم پزشکی کردستان درباره مرگ این دختر خانم شفاف‌سازی نمی‌کند، گفت: پس از وقوع این حادثه، دانشگاه بلافاصله کار خود را انجام و بیمارستان را تعطیل کرد تا اینکه پروانه گرفتند و اکنون بر اساس پروانه فعالیت می‌کنند.

وی درباره اینکه در برخورد با پزشک این عمل جراحی چه اقدامی انجام دادید؟ گفت: پرونده شکایت از این پزشک به نظام پزشکی ارجاع شده و پس از بررسی دادستانی، به دادگاه ارسال می‌شود، با دادستانی مکاتبه انجام داده و قطعاً این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان درباره واریز پول به حساب شخصی معرف پزشک تصریح کرد: این اقدام در صورت صحت و وجود مستندات، بدترین و ناشایست‌ترین نوع کار بوده که اتفاق افتاده است چراکه زیزمیزی خط قرمز دانشگاه است، البته ما منکر زیرمیزی گرفتن پزشکان نیستیم قطعا زیرزمینی هست! اگر مستندات این زیرمیزی گرفتن وجود داشته باشد و به ما ارائه شود، قطعاً برخورد خواهیم کرد.

عبدالملکی در پاسخ به این سؤال که اگر خانواده این خانم، مستندات واریز هزینه جراحی به حساب شخصی را به شما ارائه دهند، با پزشک برخورد می‌کنید؟ گفت: قطعاً اینطور خواهد بود. کما اینکه همان روز حادثه، بلافاصله دانشگاه از طریق دادستانی از این پزشک شکایت کرده است چراکه از قبل ۳ بار با بیمارستان سیدالشهدائی مکاتبه کرده بودم که نباید این عمل جراحی در آن بیمارستان انجام شود.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر