پدری که با سنگدلی پسرش را تکه‌تکه کرده بود بخشیده شد

پدری که پسر خود را به شکل فجیعی کشته بود از سوی دخترش بخشیده شد.
پدری که با سنگدلی پسرش را تکه‌تکه کرده بود بخشیده شد
کد خبر : ۴۷۵۰۳

تحقیقات در دو پرونده جنایی تکمیل و به صدور کیفرخواست منجر شد. در یکی از پرونده‌ها دختری، پدر قاتلش را بخشید.

نخستین پرونده مربوط به قتل پسری جوان بود که قاتل کسی جز پدرش نبود. تحقیقات در این پرونده از روز دوازدهم مرداد امسال با پیدا شدن جسد مردی کنار یک سطل زباله در قلعه حسن خان به جریان افتاد.

وی جوانی ۳۳ ساله به نام سهراب بود که در یکی از مناطق پایتخت به همراه پدر، نامادری و خواهرش زندگی می‌کرد.

عامل جنایت که پدر ۷۱ ساله بود در تحقیقات گفت:پسرم اقامت استرالیا داشت و در آنجا مدرک فوق لیسانس مهندسی اش را گرفته بود. اما بیماری اعصاب و روان داشت و مدتی در بیمارستان بستری بود. در استرالیا می‌خواست کسب و کار راه بیندازد، اما به دام یک کلاهبردار افتاد. همین اتفاق موجب شد تا بیماری او دوباره اوج بگیرد و افسردگی اش برگردد. چند ماه قبل به ایران برگشت وروز حادثه به او گفتم که بیا برویم مرکز درمانی بستری ات کنم. ناگهان عصبانی شد و پرخاشگری کرد. می‌گفت خودت روانی هستی و بر سر این موضوع دعوایمان شد. او مرا هل داد و گردنم را گرفت و من که به شدت عصبانی شده بودم پتکی از روی زمین برداشتم. پتک را از چند روز قبل کناردر ورودی گذاشته بودم، چون شنیده بودم دزدان به خانه همسایه دستبرد زده و من پتکی در آنجا قرار دادم تا چنانچه دزد وارد خانه ام شد با پتک از خودم دفاع کنم، اما فکرش را نمی‌کردم با آن پتک جان پسرم را خواهم گرفت. آن روز از شدت عصبانیت پتک را برداشتم و یک ضربه به سر پسرم زد. بعد از قتل هم اجسادش را مثله کردم و تکه‌های آن را درون نایلون قرار داده و کیسه‌ها را در سطل زباله‌های اطراف تهران انداختم.

متهم پس از اقرار به قتل روانه زندان شد و خواهرمقتول که تنها، ولی دم محسوب می‌شد راهی دادسرای جنایی تهران شد و پدرش را بخشید. به این ترتیب پرونده پس از تکمیل تحقیقات به دادگاه فرستاده شد.

دومین پرونده سی ام شهریور پارسال گشوده شد. آن روز جسد مردی در کنار سطل زباله‌ای در خیابان فلاح پیدا شد که بر اثر ضربه به سر به قتل رسیده بود. 

بررسی دوربین‌های اطراف محل رها کردن جسد، نشان می‌داد که مردی موتور سوار جسد را در آنجا رها کرده است.

در ادامه تحقیقات مشخص شد که مقتول آخرین بار به خانه یکی از دوستانش به نام فریبرز رفته است. با شناسایی فریبرز؛ کارآگاهان جنایی پی بردند که او همان مردی است که جسد را در کنار سطل زباله رها کرده است. وی بازداشت شد و به قتل اعتراف کرد: مقتول ضایعات و وسایل سرقتی خرید و فروش می‌کرد. همین باعث شد بود که به خانه‌ام در رفت و آمد باشد. بعد از مدتی متوجه شدم از خانه ام سرقت می‌کند. وی ادامه داد:روز حادثه، متوجه شدم دوستم وسایلی از آنجا سرقت کرده و در چهار چمدان گذاشته و در حال بردن آن اموال است. با او درگیر شدم و او را به قتل رساندم. سپس جسد را در کنار سطل زباله رها کردم.

در این پرونده اولیای دم برای قاتل درخواست قصاص کردند و پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری فرستاده شد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر