ارسال ۴۵۰ تن کمک‌های بشردوستانه ایران به افغانستان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی گفت: دومین محموله کمک‌های مردم ایران به زلزله‌زدگان افغانستان از مرز‌های این استان ارسال شد.
ارسال ۴۵۰ تن کمک‌های بشردوستانه ایران به افغانستان
کد خبر : ۴۷۵۲۵

«محسن ذاکریان»، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی گفت: دومین محموله کمکهای مردم ایران به زلزله‌زدگان افغانستان از مرزهای این استان ارسال شد.

وی در گفتگو با ایرنا افزود: این محموله شامل مرحله دوم کمکهای بشر دوستانه و مردمی سراسر کشور و اغلب خراسان رضوی، بویژه شهرهای همجوار افغانستان در این استان است.

وی بیان کرد: تاکنون طی ۲ مرحله ۴۵۰ تن کمک به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال برای مردم زلزله زده افغانستان ارسال شده است که محموله اخیر ۳۴۵ تن و به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال می‌باشد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی ادامه داد: طی ۲ مرحله ۸۷ نفر نیروی انسانی اعزام شدند که ۲۷ نفر آنان راننده ها و هیات همراه هستند.

ذاکریان با اشاره به اینکه بدین طریق ۴۲ خودروی امدادی و خودروی حامل کمکهای بشردوستانه اعزام شد، گفت: در دومین مرحله ۲۱ خودرو شامل ۲ دستگاه ماشین سبک، ۲ دستگاه کامیون و ۱۷ دستگاه تریلی حامل کمکهای مردمی و بشردوستانه به مقصد افغانستان اعزام شده است که ۲ دستگاه تریلی از این تعداد تا بعداز ظهر و به صورت جداگانه خواهد رفت.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶.۳ ریشتری روز شنبه (۱۵ مهر ماه) در ۴۰ کیلومتری غرب شهر هرات افغانستان به وقوع پیوست و در ولایات همجوار «بادغیس و فراه» نیز احساس شد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر