اقدام اینستاگرام بر علیه شاهچراغ

اینستاگرام «هشتگ شاهچراغ» را محدود کرد. اینستاگرام در مقابل هشتگ‌های کاربران درباره حادثه تروریستی شاهچراغ این پیغام را به نمایش می‌گذارد؛ «پست‌های اخیر پنهان هستند؛ زیرا ممکن است برخی پست‌ها از دستورالعمل اینستاگرام پیروی نکنند!»
اقدام اینستاگرام بر علیه شاهچراغ
کد خبر : ۴۷۶۸

همزمان با حادثه تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ در شیراز و شهادت ۱۳ مرد، زن و کودک و در پی این خشونت بی رحمانه، کاربران فضای مجازی با ایجاد صفحات مجازی مربوط به این حادثه و همچنین زدن هشتگ های متعدد، این اقدام تروریستی را به شدت محکوم کردند.

اینستاگرام و شاهچراغ

 

در این میان اینستاگرام به عنوان یکی از محبوب ترین پلتفرم‌های جهانی بار دیگر با تاکید بر رفتار دوگانه خود، هشتگ شاهچراغ و هشتگ های مربوط به دو برادر کم سن و سال حادثه تروریستی شاهچراغ (آرتین و آرشام) را محدود و صفحات مجازی مربوط به حادثه تروریستی شاهچراغ را مسدود کرد.

اینستاگرام در حالی اجازه نمایش محتوا با تگ‌های نام‌برده را به کاربران نمی‌دهد که حساب های کاربران حامی ناآرامی‌ها، همچنان فعال بوده و از محدود و یا مسدود شدن این صفحات خبری نیست.

این در حالی است که «تشویق به خشونت» یکی از ممنوعیت‌هایی است که اینستاگرام به شدت روی آن حساس است اما این پلتفرم حتی به قوانین خود نیز پایبند نیست و هر نظر و رأیی که با صاحبان قدرت و سلطه غرب همسو نباشد را به بهانه تخلف حذف می‌کند.

در همین راستا کاربران در فضای مجازی اعتراض خود را نسبت به این اقدام اینستاگرام بیان کرده اند؛ یکی از کاربران گفته است: «آزادی بیان تو توییتر و اینستاگرام به حدی بالاست که در عرض یه روز هشتگ مربوط به آرتین و آرشام (دو برادر حادثه تروریستی شاهچراغ) را محدود میکنه! اینجاست که مشخص میشه هر هشتگی که خودتون بخواید رو بالا میبرید. پس با ما درباره آزادی بیان حرف نزنید.»

فعالان فضای مجازی با نوشتن عبارات دیگری چون «دیکتاتوری اینستاگرام در خدمت داعش، محدود شدن هشتگ‌ شاهچراغ در اینستاگرام!» و «آزادی‌خواهان و مدافعین حقوق بشر جواب بدن: معنای محدود شدن چاهچراغ توی اینستاگرام؟!»  این اقدام اینستاگرام را محکوم کردند.

اینستاگرام در مقابل هشتگ های کاربران درباره حادثه تروریستی شاهچراغ این پیغام را به نمایش می گذارد؛ «پست های اخیر پنهان هستند؛ زیرا ممکن است برخی پست ها از دستورالعمل اینستاگرام پیروی نکنند!»

اقدام اینستاگرام در حذف پست‌های کاربران ایرانی در یکی دو سال اخیر افزایش یافته و هر بار که کاربران ایرانی در محکومیت اقدامات تروریستی و یا اقدام غیرانسانی کشورهای متخاصم، دست به انتشار پستی می‌زنند، اینستاگرام آن را حذف و یا صفحه کاربر را مسدود می‌کند

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
عرشه
مجله زندگی
ارسال نظر