کشف مهم سازمان انتقال خون درمورد ویروس ایدز

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: با آزمایش غربالگری مولکولی و روش NAT، هم اینک قادر هستیم عوامل ویروسی همچون ایدز را در کمتر از سه یا چهار روز تشخیص بدهیم.
کشف مهم سازمان انتقال خون درمورد ویروس ایدز
کد خبر : ۴۷۹۵۹

مصطفی جمالی اظهار داشت: آزمایشگاه غربالگری آنتی‌بادی و تعیین فتوتیپ و همچنین آزمایشگاه HLA برای یافتن فرد سازگار با پیوند سلول‌های بنیادی در کنار آزمایش غربالگری مولکولی، سه دستاورد و اقدام مهم سازمان انتقال خون است که می‌تواند علاوه بر تأمین نیازهای کشور، ایران را جز کشورهای برتر دنیا در این حوزه قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: این دستاوردها آرزوی ۲۰ ساله سازمان انتقال خون بود که با توجه به محدودیت منابع و تحریم، موفق به انجام آن شدیم.

جمالی ادامه داد: با حمایت‌های دولت و همکاری و مشارکت خوب مردم، ذخایر خون و فرآورده‌های آن در ۲ سال گذشته ۲ برابر شده است.

وی افزود: صد درصد نیازهای خونی و فرآورده‌های خونی کشور تأمین شده و هیچ کمبودی نداریم و ذخایر خون کشور را از میانگین چهار روز به هشت روز رساندیم.

جمالی تاکید کرد: برای اینکه از تأمین ذخایر خونی کشور اطمینان خاطر داشته باشیم، باید میانگین ذخایر خونی بالای هشت روز باشد که در این زمینه وارد عمل شده‌ایم.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
مهر
مجله زندگی
ارسال نظر