پیشنهاد غیرممکن عضو شورای شهر برای تردد پلاک‌های زوج و فرد

بر اساس این طرح پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها و روز‌های تعطیل تردد خودرو‌ها در سطح شهر تهران آزاد است.
پیشنهاد غیرممکن عضو شورای شهر برای تردد پلاک‌های زوج و فرد
کد خبر : ۴۸۲۴۶

محمدآقای میری پیشنهاد کرد خودرو‌ها در پایتخت بر اساس پلاک زوج و فرد از روز شنبه تا چهارشنبه هر هفته تردد کنند.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در صد و هشتاد و ششمین جلسه شورای شهر تهران گفت: بیش از ۴ میلیون خودرو در تهران تردد دارند، این درحالی است که ظرفیت معابر به استناد آمار ۷۵۰ هزار تا ۸۰۰ هزار خودرو است. 

محمد آقای میری با بیان اینکه در همه دنیا نیز الزامات و محدودیت‌هایی برای تردد خودرو‌ها ایجاد می‌کنند، افزود: این کار برای مدیریت شهر‌ها است و موضوعی است که بسیار اهمیت دارد.

رئیس کمیته عمران شورا با اشاره به اینکه از بیش از ۴ میلیون خودرو در تهران، ۳ میلیون خودرو در سطح شهر فعال هستند، افزود: میزان تردد این خودرو‌ها از نیم ساعت تا ۴ تا ۵ ساعت در روز است و ما باید بر اساس طرحی تردد خودرو‌ها در تهران را در روز به ۸۰۰ هزار خودرو برسانیم و این اقدام باعث تردد روان در سطح معابر و بزرگراه‌های شهر تهران باشد.

محمد آقامیری افزود: پیشنهاد مشخص بنده این است که بر اساس طرحی تردد خودرو‌ها را در روز بر اساس پلاک‌ها انجام بدهیم و از شنبه تا چهارشنبه تردد خودرو‌ها بر اساس نوع پلاک و زوج و فرد انجام شود تا شاهد تردد یک‌پنجم خودرو‌ها از بازه زمانی شنبه تا چهارشنبه هر هفته باشیم و این امر می‌تواند موجب روان‌تر شدن تردد خودرو‌ها در سطح شهر تهران باشد.

عضو شورا گفت: بر اساس این طرح پیشنهاد پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها و روز‌های تعطیل تردد خودرو‌ها در سطح شهر تهران آزاد باشد.

محمد آقای میری با اشاره به پیشنهاد مطرح شده افزود: بنا بر پیشنهاد مطرح شده ما می‌توانیم فروش طرح ترافیک را نیز در شهر تهران که هم‌اینک روزانه ۱۱۰ هزار خودرو است را افزایش بدهیم و این میزان به ۲۰۰ هزار خودرو برسد و بر اساس آن روزانه ۸۰۰ هزار خودرو تردد داشته باشند البته این مسئله نیاز به کار کارشناسی دارد ضمن اینکه ما در جلسات به این موضوع پرداخته‌ایم.

رئیس کمیته عمران شورا همچنین به مسکوت ماندن طرح ترافیک جدید شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: پیش از این قرار بود بر اساس طرح شهرداری تهران، ما به طرح ترافیک جدید شهرداری بپردازیم، اما با توجه به تغییراتی که در بدنه شهرداری تهران شده این طرح مسکوت مانده و امیدواریم هر چه سریع‌تر این طرح نیز در شورا بررسی شود.

نویسنده :
ص
تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر