بنزین سال 1403 گران می‌شود

مصرف بنزین در کشور سال به سال بیشتر می‌شود و یکی از علل مهم این ماجرا، تردد بیشتر تولیدات داخلی و از رده خارج نشدن خودرو‌های فرسوده است.
بنزین سال 1403 گران می‌شود
کد خبر : ۴۸۲۵۲

یک کارشناس حوزه انرژی درباره احتمال افزایش قیمت بنزین در سال آینده توضیح داد.

یکی از مهم‌ترین و داغ‌ترین بحث‌های این چند ماه اخیر افزایش قیمت بنزین در جامعه بوده است. بسیاری سعی کردند از آب گل آلود ماهی بگیرند و به شایعاتی پیرامون افزایش قیمت بنزین دامن زدند. اما مسئولان تمامی این شایعات را رد کردند و اعلام کردند تا آخر سال خبری از افزایش قیمت بنزین نخواهد بود.

مصرف بنزین در کشور سال به سال بیشتر می‌شود، با توجه به این موضوع آیا دولت برای کنترل مصرف سوخت بهای آن را افزایش می‌دهد؟

رزین سوادکوهی، کارشناس حوزه انرژی گفت: مصرف بنزین در کشور سال به سال بیشتر می‌شود و یکی از علل مهم این ماجرا، تردد بیشتر تولیدات داخلی و از رده خارج نشدن خودرو‌های فرسوده است.

هر بار تلاش شده که بر الگوی مصرف متمرکز شوند، چون قاعده‌مند نبوده به نتیجه نرسید و نباید انتظار داشت فقط مصرف‌کننده کمتر از بنزین استفاده کند، وقتی حق انتخاب دیگری ندارد.

۸۷ میلیون لیتر تولید در روز و از سوی دیگر مصرف بالای ۱۰۵ میلیون لیتر در روز، گویای آن است که واردات بنزین داریم.

۲ سال پیش توانایی صادرات بنزین داشتیم؛ اما طی این مدت نه تنها آن میزان تولید را نداریم، بلکه کار به جایی رسیده که برای تامین روزانه بزنین باید واردات داشته‌باشیم.

با وجود اینکه بنزین مقوله‌ای حساسیت برانگیز است، ولی هیچ تضمینی نیست که سال آینده افزایش قیمت بنزین نداشته باشیم.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر