سارقان میلیاردی تهران با یک اشتباه خنده‌دار لو رفتند

اعضای باندی که دست به دزدی میلیاردی از خانه افراد ثروتمند می‌زدند، عاقبت شناسایی شدند.
سارقان میلیاردی تهران با یک اشتباه خنده‌دار لو رفتند
کد خبر : ۴۸۳۱۳

سه عضو باندی که سرقت‌های میلیاردی را در کارنامه خود دارند به خاطر یک تصادف به دام افتادند و دستگیری سایر متهمان این پرونده در دستور کار قرار گرفت.

در پی شکایت‌های متعددی که خبر از وقوع سرقت‌های زنجیره‌ای و میلیاردی در پایتخت می‌دادند، پرونده‌ها به شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ویژه سرقت ارجاع شد و بازپرس مصطفی تقی‌زاده دستور شروع تحقیقات در مورد شکایات را صادر کرد.

در تحقیقات انجام شده مشخص شد سرقت‌های سریالی توسط اعضای یک باند حرفه‌ای از سارقان انجام می‌شود که معمولا از طریق بالکن وارد خانه‌ها می‌شوند و با تخریب در ورودی اتاق خواب دست به سرقت می‌زنند.

سارقان در یکی از سرقت‌های خود اموالی با ارزش بیش از ۱۰ میلیارد تومان را ربوده بودند که در بین اموال ربوده شده ۲۶۰ گرم طلا، ۱۷۶ قیرات الماس، ۱۰ هزار دلار، چند سکه و تلویزیون به چشم می‌خورد. دزدان در موردی دیگر اموالی به ارزش ۴ میلیارد تومان را که چهار سکه تمام، دو ربع سکه، طلا‌هایی به ارزش سه نیم و سه میلیارد، ۵۰ میلیون پول نقد، ۵۰۰ هزارتومان تراول چک در آن وجود داشت، ربوده بودند.

با تجمیع اطلاعات و بدست آمدن سرنخ‌هایی، دستگیری سارقان در دستور کار پلیس تهران قرار گرفت، اما با بررسی‌های دقیق‌تر مشخص شد مدتی است سرقت‌های این باند در تهران متوقف شده است. با این وجود تحقیقات ادامه داشت و ماموران به دنبال ردی بودند که بتوانند آن‌ها را شناسایی و دستگیر کنند.

با توجه به حرفه‌ای بودن افراد تحت تعقیب سرنخ راهگشایی بدست نمی‌آمد تا اینکه ماموران پلیس پایتخت مطلع شدند فردی در زنجان پس از دستگیری به ارتکاب سرقت‌های متعدد با کمک همدستانش اعتراف کرده است.

این متهم پس از تصادف در اتوبان زنجان - همدان خودرو ال نود خود را رها و فرار کرده بود. به همین دلیل شک ماموران برانگیخته شد و آن‌ها با بررسی خودرو، اموالی مسروقه و مداک افراد متعددی را در آن یافتند. پس از استعلام مشخصات صاحب خودرو نیز معلوم شد مالک آن فردی سابقه دار است؛ بنابراین ماموران پلیس زنجان اقدام به دستگیری او کردند. فرد بازداشت شده در ابتدا قصد منحرف کردن تحقیقات را داشت و مدعی شد که خودرواش همان روز دزدیده شده است و از ماجرای اموال مسروقه اطلاعی ندارد. اما با ادامه تحقیقات از افراد حاضر در صحنه تصادف و تصاویر بدست آمده از دوربین‌های مداربسته مشخص شد راننده‌ای که خودرو را رها کرده و فراری شده در واقع خود مالک خودرو است و ادعای ربوده شدن خودرواش صحت ندارد؛ بنابراین متهم بار دیگر مورد بازجویی قرار گرفت و وقتی با مدارک پلیسی روبرو شد به جرایم خود اعتراف کرد و گفت: اموال مسروقه را از خانه‌هایی در همدان و زنجان با کمک همدستانش ربوده است.

این متهم همچنین در ادامه روند تحقیقات به همدستی با شش نفر دیگر اعتراف کرد و لو داد که آن‌ها پیش از آنکه سرقت در همدان و زنجان را شروع کنند، در تهران جرایم‌شان را انجام می‌دادند، اما به خاطر زیاد شدن سرقت‌هایشان در پایتخت و حساسیت برانگیز شدن موضوع با توجه به تجربه‌ای که داشتند تصیمیم گرفتند سرقت در تهران را متوقف کنند و به شهر‌های دیگر بروند.

به این ترتیب پس از این اعترافات راننده ال نود بخشی از پرونده با قرار عدم صلاحیت به تهران ارسال شد. با آغاز تحقیقات از متهم در بازداشت مشخص شد او عضو باندی است که پرونده‌اش در شعبه پنجم دادس‌ای ویژه سرقت در حال رسیدگی است؛ بنابراین تحقیقات بیشتر از او آغاز شد و با توجه به اطلاعات و سرنخ‌های بدست آمده از اظهارات او دو نفر از همدستانش نیز بازداشت شدند و در حال حاضر تحقیقات برای شناسایی مخفیگاه چهار همدست دیگر اعضای این باند هم ادامه دارد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر