عجیب‌ترین گروگان‌گیری ایران، توسط یک مجرم بین‌المللی

سه جوان ایرانی که بعد از مهاجرت غیرقانونی و بازگردانده شدن به ایران ربوده شده بودند با پرداخت ۳۰ هزار دلار آزاد شدند.
عجیب‌ترین گروگان‌گیری ایران، توسط یک مجرم بین‌المللی
کد خبر : ۴۸۷۵۸

مرد پاکستانی که با یک شبکه بین‌المللی گروگانگیری همکاری داشت در پی شکایت سه جوان ایرانی در تهران دستگیر شد. او گفته به همراه همدستانش مهاجران غیرقانونی را گروگان می‌گرفتند.

این مرد پاکستانی در ترکیه، افرادی را که قاچاقی وارد این کشور شده بودند و قرار بود دیپورت شوند، شناسایی می‌کرد تا با فریب‌شان مقدمات گروگانگیری و باج‌گیری ۱۰ هزار دلاری را فراهم کند.

پرونده این باند زمانی در دادسرای امور جنایی پایتخت و اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران به جریان افتاد که سه جوان که قصد مهاجرت داشتند تصمیم گرفتند به طور قاچاقچی ایران را ترک کنند و بعد از رفتن به ترکیه از آنجا وارد کشور سومی شوند. سه شاکی که مردان جوانی هستند تصمیم داشتند مدتی در ترکیه کار کنند، چون بخش زیادی از دارایی خود را صرف رسیدن به ترکیه کرده بودند؛ بنابراین می‌خواستند بعد از فراهم کردن مبلغ مورد نیاز خودشان را به یکی از کشور‌های اروپایی برسانند تا کم‌کم زندگی مطلوبی را که در خیال پرورانده بودند، برای خود رقم بزنند. اما واقعیت برای آن‌ها با آنچه انتظارش را داشتند متفاوت بود و اتفاقات آن‌طور که می‌خواستند پیش نرفت. آن‌ها که ورودشان به ترکیه غیرقانونی بود، شناسایی و دیپورت شدند. این اتفاق نه تنها باعث از دست رفتن پس‌انداز سه مرد جوان شد بلکه پس از دیپورت از ترکیه ماجرا‌های جدیدی برایشان شروع شد.

آن‌ها که هنوز رویای خود را با شیوه‌های میانبر دنبال می‌کردند به دام مردی پاکستانی افتادند و ماجرایشان با گروگانگیری و اخاذی ادامه یافت.

سه شاکی جوان به افسر پلیس آگاهی تهران گفتند: ما برای مهاجرت با پرداخت پول به قاچاقچیان انسان، بخش اول نقشه خودمان را عملی کرده بودیم، اما نمی‌دانیم چه کسی ما را به پلیس ترکیه لو داد و ما را دیپورت کردند. آن موقع بود که با مردی پاکستانی آشنا شدیم و او گفت آشنایانی دارد که پس از رسیدن‌مان به ایران می‌تواند کارهایمان را برای مهاجرت و رفتن با شیوه‌ای بهتر هماهنگ کند تا با ظاهری قانونی به یکی از کشور‌هایی که می‌خواهیم، برویم. ما که همه پس‌انداز خودمان را از دست داده بودیم و چاره دیگری نداشتیم، پیشنهاد آن پاکستانی را پذیرفتیم.

یکی از شاکیان گفت: مرد پاکستانی از ما خواست برای انجام کاری به خانه‌ای در تهران برویم و مدارکی را هم که گفته با خود ببریم. در آن خانه هم اوضاع آن‌جور که انتظار داشتیم پیش نرفت و به محض ورود، چشم‌ها، دست و پاهایمان را بستند و شروع به کتک زدن کردند تا راضی شویم با خانواده‌هایمان تماس بگیریم که آن‌ها برای آزادی‌مان پول پرداخت کنند. گروگانگیران ما را تهدید به مرگ کردند و با تهدید نفری ۱۰ هزار دلار از خانواده‌هایمان گرفتند و بعد ما را با دست و پای بسته در بیابان رها کردند.

به این ترتیب با بررسی شکایت این سه نفر تحقیقات به دستور بازپرس جنایی آغاز شد. پس از آن گروهی از کارآگاهان با اطلاعات و سرنخی‌هایی که به دست آمده بود، ردپای مرد پاکستانی را پیدا کردند و موفق به دستگیری او شدند. مرد پاکستانی در مراحل اولیه بازجویی اصرار به بیگناهی و انکار جرم خود داشت، اما وقتی مقابل مدارک و سه شاکی قرار گرفت، گفت: من با یک شبکه بین‌المللی در ترکیه و ایران کار می‌کنم و طعمه‌ها را که مهاجران غیرقانونی بودند، برای گروگانگیری شناسایی می‌کردم. بعد جزئیات را به همدستانم می‌گفتم تا آن‌ها نقشه اخاذی را اجرا کنند.

با اعتراف این فرد، تحقیقات برای دستگیری اعضای دیگر این شبکه ادامه دارد و انتظار می‌رود دیگر اعضای گروه با سرنخ‌های موجود شناسایی و دستگیر شوند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر