سند مهم و محرمانه اطلاعات اسراییل برای مرحله پساجنگ در غزه لو رفت

منابع رسانه‌ای از محتوای سند مهم و محرمانه اطلاعات اسراییل برای مرحله پساجنگ در غزه پرده برداشته‌اند.
سند مهم و محرمانه اطلاعات اسراییل برای مرحله پساجنگ در غزه لو رفت
کد خبر : ۴۸۸۱۳

سند تهیه شده توسط اطلاعات رژیم صهیونیستی حاوی پیشنهادی برای جابجایی ساکنان نوار غزه به سینای مصر در مرحله پساجنگ است.


منابع رسانه‌ای از محتوای سند مهم و محرمانه اطلاعات رژیم صهیونیستی برای مرحله پساجنگ در غزه پرده برداشته‌اند.

بر اساس این سند که توسط روزنامه عبری «هاآرتص» منتشر شده است، رژیم صهیونیستی برای تخلیه نوار غزه ابتدا به کمپ‌ها و سپس به مکان‌های دائمی که در سینای شمالی ایجاد خواهد شد، تلاش خواهد کرد.

طبق این گزارش، این سند شامل دستورالعملی برای ایجاد یک «منطقه بسته» به مساحت چندین کیلومتر در داخل خاک مصر و عدم اجازه بازگشت به ساکنان آن به نزدیکی مرز فلسطین اشغالی است.

وزارت اطلاعات رژیم صهیونیستی وجود این سند را تایید کرد، اما یکی از مقامات دخیل در طرح این ایده گفت: «انتظار نمی‌رود کابینه تصویب این پیشنهاد را بررسی کند.»


مقامات رژیم صهیونیستی پیش از این، ایده کوچاندن ساکنان نوار غزه به صحرای سینای مصر را مطرح کرده بودند، اما با مخالفت قاطع دولت مصر مواجه شدند.

در همین راستا، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر ۲۶ مهر در سخنانی در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در قاهره تاکید کرد که کشورش اجازه از بین بردن مساله فلسطین را نخواهد داد و مخالف کوچاندن ساکنان نوار غزه است.

 

وی تاکید کرده بود: ایده کوچاندن فلسطینی‌ها به صحرای سینا به معنای کشاندن مصر به جنگ علیه اسرائیل است.

مقاومت فلسطین به رهبری گردان‌های شهید عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس ۱۵ مهر عملیات غافلگیرکننده‌ای را تحت عنوان «طوفان الاقصی» آغاز کردند و همزمان با حملات راکتی، حمله زمینی را به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه غلاف غزه انجام دادند.

این عملیات امروز (دوشنبه) وارد بیشت و چهارمین روز شده و حملات راکتی و موشکی مقاومت به سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به جنایات صورت گرفته علیه غیرنظامیان در نوار غزه همچنان ادامه دارد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ایسنا
مجله زندگی
ارسال نظر