راه‌اندازی سامانه‌ای برای شناسایی فقرا

این سامانه مصوبه شورای اجتماعی کشور در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی است. این سامانه بستر‌ها برای شناساندن نیازمندان به خیرین بر اساس بانک اطلاعاتی را فراهم می‌کند.
راه‌اندازی سامانه‌ای برای شناسایی فقرا
کد خبر : ۴۹۰۱۸

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور با اشاره به راه‌اندازی سامانه سخا گفت: بر اساس این سامانه به اطلاعاتی از قبیل اینکه در کدام استان فقر بیشتری داریم یا بیشترین خیرین در کدام استان‌ها هستند، دست می‌یابیم.

محسن ولیئی روز سه‌شنبه، ۹ آبان در استانداری البرز در مراسم رونمایی از سامانه سخا (سامانه خیر و احسان) اظهار کرد: سامانه سخا نخستین سامانه دانش‌بنیان است که خیرین، نیکوکاران و نیازمندان سه ضلع آن هستند.


وی افزود: بر اساس این سامانه به اطلاعاتی از قبیل اینکه در کدام استان فقر بیشتری داریم یا بیشترین خیرین در کدام استان‌ها هستند دست می‌یابیم.

ولیئی بیان کرد: این سامانه مصوبه شورای اجتماعی کشور در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی است. این سامانه بستر‌ها برای شناساندن نیازمندان به خیرین بر اساس بانک اطلاعاتی را فراهم می‌کند.

ولیئی گفت: سامانا سخا سبب می‌شود خدمات دولت به مردم تجمیع شود.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز در ادامه از بهره‌برداری پروژه خیر ساز دانشکده پزشکی به عنوان بزرگترین پروژه خیرین در کشور یاد کرد.

محمدجواد کاظمینی افزود: در طول فعالیت دولت سیزدهم اقدامات قابل توجهی در البرز انجام شده است.

وی بیان کرد: به طوری که در سال‌های ۹۸ – ۹۹ تنها ۱۵ مدرسه ساخته شده بود، ولی در یکسال و نیم گذشته ۸۹ مدرسه در البرز ساخته شده است.

کاظمینی افزود: ساخت بیمارستانی که در فردیس در طول ۱۰ سال ۵۵ درصد پیشرفت داشت، کمتر از یکسال به اتمام رسید.

وی در پایان یکی از فعالیت‌های مثمر ثمر دولت را در البرز تعطیلی زندان رجایی شهر خواند و گفت: این اقدام قطعا ثمرات زیادی خواهد داشت.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ایسنا
مجله زندگی
ارسال نظر