استخدام کشتی گیران در بانک؛ نه رانت است، نه پارتی بازی

دبیر فدراسیون کشتی می‌گوید وقتی قرار است سه کشتی‌گیر باتوجه به عناوین جهانی‌شان در حوزه تخصصی خود به بانک کمک کنند، نام آن رانت نیست.
استخدام کشتی گیران در بانک؛ نه رانت است، نه پارتی بازی
کد خبر : ۴۹۰۹۰

ابراهیم مهربان درباره برخی انتقادات از استخدام سه کشتی‌گیر در بانک ملی اظهار داشت:

از جزئیات این توافق بی‌اطلاعم، اما این اتفاق، در کنار سایر اقدامات علیرضا دبیر برای کشتی‌گیران و حل مشکلات و دغدغه‌های‌شان، نیاز به تشویق و ترغیب دارد، نه نقد. رئیس فدراسیون همیشه تلاش کرده قهرمانان و تلاش‌شان دیده شود. در هر مجموعه، وزارتخانه و اداره کشورمان، بخش ورزش، موضوع مهمی است و طبیعتاً بهتر است در این حوزه قهرمانان ورزشی مشغول به کار شوند تا کسی که سابقه ورزشی ندارد.
وی در خصوص اینکه برخی این را یک رانت دولتی برای قهرمانان کشتی عنوان کرده‌اند؟، گفت:

اسم این کار نه رانت است، نه پارتی‌بازی و نه چیز دیگری، اتفاقاً جای تقدیر و تشکر دارد که یک رئیس فدراسیون همه تلاشش را می‌کند که از قهرمانان به نحو شایسته‌ای تقدیر شده و بابت مدال‌های‌شان جایزه بگیرند. معنای رانت این است که بابت کاری که انجام نداده‌ای امتیاز و تسهیلاتی بگیری، وقتی کسی بابت مدال جهانی چیزی دریافت می‌کند و در ازای آن هم قرار است در حوزه تخصصی خودش فعال باشد، معنایش رانت نیست. قرار نشده امیرحسین زارع پشت باجه بانک بنشیند، او در حوزه ورزش فعال خواهد شد.
مهربان ادامه داد:

فدراسیون کشتی از منابع غیر از بودجه فدراسیون، پیگیر دریافت جایزه برای بچه‌ها و موضوع تحصیل و اشتغال‌شان است و هنوز عرق‌شان خشک نشده، پاداش وعده‌داده شده را پرداخت می‌کند. کسانی که انتقاد کرده و این خط و خطوط را دنبال می‌کنند، دل‌شان برای هیچ ورزشکاری نمی‌سوزد. ضمن اینکه استخدام این بچه‌ها براساس عناوین جهانی و تحصیلات‌شان هست.
دبیر فدراسیون کشتی درباره اینکه عنوان شده رقم دریافتی حسن یزدانی از لیگ برتر کشتی، با توجه به حضور در دو یا نهایتاً سه کشتی، به مراتب بیشتر از فوتبالیست‌هاست، خاطرنشان کرد:

لیگ و قرارداد‌هایی که در آن بسته می‌شود، براساس حضور اسپانسر‌ها شکل می‌گیرد. آنجایی که باید ورزشکار مورد توجه قرار بگیرد؛ نمی‌گیرد. طبیعتاً لیگ یکی از اسبابی است که کشتی‌گیر ما آنجا منتفع شود. ریز نمی‌شویم که چه پول‌هایی در رشته‌های دیگر پرداخت می‌شود، ولی درباره رقم عنوان شده قرارداد حسن یزدانی، به عنوان کسی که ۹ مدال جهانی و المپیک در کارنامه دارد، نمی‌شود به این راحتی‌ها چنین اظهارنظر‌هایی داشت. باز هم تأکید می‌کنم خط و مشی لیگ و قرارداد‌ها را فدراسیون کشتی تعیین نمی‌کند و این موارد براساس توان و سیاست یک باشگاه در مورد کشتی‌گیر اتفاق می‌افتد.
مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد یادآور شد:

مگر در لیگ رشته‌های دیگر به اسپانسر گفته می‌شود که رقم قرارداد و میزان استفاده از ورزشکار چقدر باشد؟ اسپانسر در این زمینه تعیین‌کننده است. فدراسیون کشتی هم با سیاست و درایت رئیس فدراسیون و ارتباطی که با صداوسیما داشته، موفق شده برای لیگ پخش زنده بگیرد و اسپانسر هم وقتی می‌بیند دیده می‌شود به لیگ ورود می‌کند. این بزرگترین انگیزه برای ورود اسپانسرهاست و جای تقدیر هم دارد. در کنار پکیچی که فدراسیون برای انتفاع مالی، شغلی و تحصیلی کشتی‌گیران ترسیم کرده، برنامه ویژه‌ای نیز برای توجه و حمایت از رده‌های پایه دارد و این کار را با برگزاری اردو‌های بسترسازی برای آینده‌سازان کشتی و همچنین اعزام به تورنمنت‌های بین‌المللی دنبال می‌کند که اکنون یک تیم ما با هدایت بهنام احسان‌پور به تورنمنت سایتی‌اف اعزام شده است.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر