۵ افسانه رایج دندانپزشکی که نباید باور کنید

حفظ سلامت دهان و دندان بخش مهمی از سلامت کلی ما است. با این وجود، دنیای دندانپزشکی مملو از افسانه‌ها و باور‌های غلط است که می‌تواند منجر به اعمال نادرست دندانپزشکی شود.
۵ افسانه رایج دندانپزشکی که نباید باور کنید
کد خبر : ۴۹۲۲۲

در این مطلب پنج افسانه رایج دندانپزشکی را ذکر می‌کنیم و در مقابل اطلاعات دقیقی را در اختیارتان قرار می‌دهیم تا به شما در مراقبت موثر از دندان‌ها و لثه‌ها کمک کنید. از اهمیت معاینات منظم دندانپزشکی گرفته تا حقایقی درباره تاثیر شکر ما اسرار سلامت دهان را کشف خواهیم کرد و اطمینان حاصل می‌کنیم که شما دانش صحیحی برای حفظ لبخندی مطمئن و درخشان در سالیان آینده خواهید داشت.

پنح افسانه مرتبط با حوزه دندانپزشکی به شرح ذیل هستند:

افسانه اول: شما نباید به دندانپزشک مراجعه کنید مگر آن که درد داشته باشید
واقعیت: معاینات منظم دندانپزشکی ضروری است حتی اگر دردی را تجربه نکنید. دندانپزشکان می‌توانند علائم اولیه مسائلی مانند پوسیدگی و حفره دهانی بیماری لثه یا سرطان دهان را تشخیص دهند و امکان مداخله و پیشگیری به موقع را فراهم کنند.

افسانه دوم: مسواک زدن سخت‌تر به معنای تمیزتر شدن دندان هاست
واقعیت: مسواک زدن شدید دندان‌ها را تمیزتر نمی‌کند بلکه می‌تواند به مینای دندان و لثه‌های شما آسیب برساند. برای تمیز کردن موثر دندان‌ها بدون آسیب رساندن به مینای دندان یا لثه از یک مسواک نرم استفاده کرده و حرکات دایره‌ای ملایم بر روی دندان و لثه‌ها داشته باشید.

افسانه سوم: شکر تنها عامل ایجاد حفره و پوسیدگی دندان است
واقعیت: در حالی که مصرف شکر می‌تواند به ایجاد حفره دامن بزند، اما تنها عامل تاثیرگذار نیست. بهداشت نامناسب دهان، غذا‌ها و نوشیدنی‌های اسیدی نیز نقش بسزایی دارند. مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و مراجعه منظم به دندانپزشکی در پیشگیری از پوسیدگی بسیار مهم است.

افسانه چهارم: اگر لثه هایم خونریزی کرد باید از مسواک زدن آن اجتناب ورزم
واقعیت: خونریزی لثه نشانه بیماری لثه است که اغلب به دلیل برداشتن ناکافی پلاک و جرم دندان ایجاد می‌شود. مسواک زدن صحیح و نخ دندان کشیدن می‌تواند به معکوس کردن مراحل اولیه بیماری لثه کمک کند. اگر خونریزی ادامه پیدا کرد برای ارزیابی و مشاوره حرفه‌ای با دندانپزشک مشورت کنید.

افسامه پنجم: دندان‌های شیری مهم نیستند، زیرا به هر حال می‌افتند
واقعیت: دندان‌های شیری به عنوان مکان‌هایی برای دندان‌های دائمی عمل می‌کنند. از دست دادن زودهنگام دندان‌های شیری به دلیل پوسیدگی می‌تواند منجر به نامرتبی دندان‌های دائمی شود. آموزش بهداشت دهان و دندان به کودکان از سنین پایین برای سلامت کلی دندان آنان حیاتی است.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
فرارو
مجله زندگی
ارسال نظر