دستگیری باند شاهدان دروغی دادگاه

شبکه گسترده شاهدان دروغین در گلستان بعد از چندین‌ها جست و جو اطلاعاتی دستگیر شدند.
دستگیری باند شاهدان دروغی دادگاه
کد خبر : ۴۹۳۱۸

حیدر آسیابی، رئیس کل دادگستری استان گلستان، اظهار داشت: اعضای این شبکه در قالب ۶ باند در شهر‌های گرگان، گنبدکاووس، آزادشهر، آق‌قلا، علی آبادکتول و خان‌ببین، شاهدان دروغین را ساماندهی کرده بودند که با حضور در دادگاه‌ها و دادسرا‌های استان، در ازای دریافت پول، به نفع یکی از طرفین دعوی، شهادت دروغ می‌دادند.

وی افزود: ۱۲ سرکرده این ۶ باند که با یکدیگر در ارتباط بودند، شناسایی و دستگیر شدند و تحقیقات بیشتر برای شناسایی دیگر اعضای این شبکه ادامه دارد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان درباره نحوه شناسایی این شبکه گفت: کارشناسان حفاظت و اطلاعات دادگستری استان چند ماه پیش زمان رصد ورودی دادگستری گرگان به رفت و آمد چند نفر که به عنوان شاهد در دست کم ۲۰ پرونده به عنوان شاهد حاضر  شده بودند، مشکوک شدند.

آسیابی افزود: در ادامه اقدامات اطلاعاتی ۳ سرکرده آنان شناسایی و همه دستگیر شدند.

وی ادامه داد: سرنخ‌های به دست آمده در تحقیقات از این ۳ نفر، کارشناسان حفاظت و اطلاعات استان را به ۵ باند دیگر از شاهدان دروغین در شهر‌های گنبدکاووس، علی‌آباد کتول، خان‌ببین، آزادشهر و آق‌قلا رساند که به صورت شبکه‌ای با اعضای این باند در گرگان، افراد را ساماندهی و به متقاضیان برای شهادت دروغ معرفی می‌کردند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان افزود: با تلاش‌های صورت گرفته هر ۱۲ نفر سرکرده این باند‌ها در استان دستگیر شدند و تحقیقات برای شناسایی اعضای این باند ادامه دارد.

وی در ادامه از اقدامات ویژه حفاظت و اطلاعات دادگستری استان برای برخورد با کارچاق‌کن‌‎ها و شاهدان دروغ هم در استان خبر داد و بیان کرد: برای تسهیل در شناسایی این متخلفان، نیرو‌های ویژه حفاظت و اطلاعات در همه حوزه‌های قضایی استان مستقر شده‌اند.

آسیابی با  بیان این که سامانه ۱۵۸۰ پل ارتباطی مردم با حفاظت و اطلاعات دادگستری است، افزود: مردم در تماس با این سامانه می‌توانند کارچاق‌کن‌ها، شاهدان دروغین و تخلف‌های احتمالی که در دادگستری و سازمان‌های تابعه قوه قضائیه مشاهده می‌کنند، اطلاع دهند.

وی افزود: این سامانه با هدف سهولت دسترسی مردم به حفاظت و اطلاعات و  تنگ کردن عرصه بر سودجویان و متخلفان راه‌اندازی شده است.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر