هشدار سیل در شمال کشور

هواشناسی مازندران با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی، نسبت به احتمال بروز سیلاب در مناطق شرقی این استان هشدار داد.
هشدار سیل در شمال کشور
کد خبر : ۴۹۵۴۲

هواشناسی با اشاره به شکل گیری جریانات شمالی همراه با عبور موج روز دوشنبه با صدور هشدار سطح زرد، زمان فعالیت این سامانه جدید را از بعدازظهر سه شنبه تا صبح روز چهارشنبه هفته جاری اعلام و وزش باد، بارندگی گاهی به صورت رگباری، وقوع رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید موقتی و کاهش دما را از نوع مخاطره این شرایط ناپایدار جوی ذکرکرد.
هواشناسی مازندران منطقه اثر این سامانه را مناطق شرقی استان ذکرکرد و نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان آب، ریزش سنگ در محورهای کوهستانی، کاهش دید و اختلال در ترددهای جاده‌ای هشدار داد.

هواشناسی مازندران در اخطاریه سطح زرد خود به شهروندان توصیه کرد علاوه بر مقاوم سازی سازه های کم مقاوم و سایر اقدامات پیشگیرانه، هنگام ترددهای جاده ای جوانب احتیاط را رعایت و از صعود به ارتفاعات و اسکان یافتن در حاشیه رودخانه ها در طی این مدت خودداری کنند.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، شرایط جوی امروز مازندران صاف تا قسمتی ابری با افزایش نسبی دما همراه خواهد بود

هواشناسی شرایط جوی مازنددان در روز سه‌ شنبه را صاف تا نیمه ابری، از بعدازظهر ابری به تدریج با رگبارباران، رعد و برق پراکنده و وزش باد پیش بینی و اعلام کرد که بارش در نیمه شرقی استان از مقدار و شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

آسمان مازندران در روز چهارشنبه ابری همراه با رگبار پراکنده به تدریج از سمت غرب استان با کاهش ابر، روز پنج‌شنبه صاف تا نیمه ابری با افزایش نسبی دما و در آخرین روز هفته جمعه نیز صاف تا نیمه ابری و از بعدازظهر به تدریج ابری همراه با وزش باد به نسبت شدید موقتی، رگبار باران و رعد و برق پیش بینی شده است.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ایرنا
مجله زندگی
ارسال نظر