اظهارات جدید وزیر ارشاد درباره بازیگران بی‌حجاب

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرق گفت: «ما قبلا هم اعلام کردیم که حجاب قانون است و ما قانون را اجرا می‌کنیم و من چندین بار اعلام کردم که کارکردن برای کسانی که قانون را اجرا نمی‌کنند، امکان‌پذیر نیست. یعنی کسی که کشف حجاب می‌کند، نمی‌تواند در فیلم‌های ما که از قاعده‌های اصلی آن حفظ هنجار‌های اسلامی و اجتماعی است، شرکت کند».
اظهارات جدید وزیر ارشاد درباره بازیگران بی‌حجاب
کد خبر : ۴۹۵۵۹

اسماعیلی افزود: «خانمی که تصمیم گرفته در انظار عمومی از حجاب استفاده نکند، اینکه با او چه برخوردی شود در حیطه کاری و اختیارات من نیست. اما طبیعی است من به‌عنوان کسی که مسئول صدور مجوز هستم، برای این بازیگر دیگر نمی‌توانم مجوز صادر کنم. اما نه لیستی در‌این‌باره برای ممنوعیت کار داده‌ام و نه برای هیچ آقا و خانمی در‌این‌باره تصمیم گرفته‌ام».

وزیر فرهنگ و ارشاد افزود: «البته این موضوع جدیدی نیست و در سال‌های گذشته هم وجود داشته است. اما ما گشایشی در‌این‌باره انجام داده‌ایم. یعنی بازیگری که در فیلمی بازی کرده و حالا به خارج از کشور رفته و جزء اپوزیسیون کشور است، اجازه داده‌ایم فیلم او پخش شود تا تهیه‌کننده ضرر نکند. این گشایشی است که اتفاق افتاده و برخی دوست ندارند این گشایش را ببینند و آن را محدودیت فرض می‌کنند».

اسماعیلی همچنین توضیح داد: «بازیگرانی که چند سال است خارج از کشور هستند را در لیست آورده‌اند. آن‌ها که اصلا ایران نیستند که بخواهد فیلمی بازی کنند، اما اسم آن‌ها را در لیست ممنوع‌الکار‌ها قرار داده‌اند».

او ادامه داد: «تأکید می‌کنم که ما در‌این‌باره لیست ممنوعیت کاری نداریم و حرف درگوشی هم نداریم. سیاست من در وزارت فرهنگ شفاف‌سازی است. هرچند ممکن است برخی از این شفافیت خوششان نیاید، اما من تأکیدم بر شفافیت در حرف و عمل است».

اسماعیلی همچنین این اقدام را اعمال محدودیت برای بازیگران ندانست و تأکید کرد: «این کار‌ها محدودیت نیست بلکه گشایش است. اگر فیلمی تهیه شده و ۳۰ میلیارد هزینه داشته و حالا زمان نمایش یکی از بازیگرانش دچار مشکل شده است، مثل قبل این فیلم حذف نمی‌شود و در چرخه نمایش قرار می‌گیرد».

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در توصیه‌ای گفت: «به اعتقاد من هر کسی که احساس کند مسیری که رفته را باید برگردد، سینما در اختیارش است و ما محدودیتی در‌این‌باره نداریم».

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر