دلایل اصلی قطع همکاری با سرمربی جنجالی

روزنامه الاتحاد از سه دلیل اصلی برای قطع همکاری العین با آلفرد شرودر پرده برداشته است.
دلایل اصلی قطع همکاری با سرمربی جنجالی
کد خبر : ۴۹۸۲۴

العین طی یک روز هم جدایی آلفرد شرودر را اعلام کرد و هم اینکه هرنان کرسپو به عنوان جانشین وی انتخاب شد. جالب اینکه باشگاه اماراتی در بیانیه رسمی خود، دلیل جدایی سرمربی هلندی را عدم هماهنگی مربی و دستیار فنی وی با سیستم کاری باشگاه عنوان کرده است.

روزنامه الاتحاد امارات در گزارشی نوشته است که شاخص‌های موضع مدیریت العین نسبت به سرمربی هلندی از زمان باخت مقابل الوصل در هفته هفتم لیگ مشخص بود. علی‌رغم رسیدن تیم به مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، اما از دست دادن صدرنشینی و قرار دادن تیم در موقعیت ضعیف علی‌رغم انجام نقل‌و‌انتقالات خوب و داشتن بازیکنان با توانایی فنی بالا، از دلایل به بن بست رسیدن رابطه مربی با باشگاه است.

مهم‌ترین دلایل تصمیم مدیریت العین، تغییرات مکرر مربی در ترکیب و روش بازی در ۱۴ مسابقه‌ای بود که او هدایت بنفش‌ها را برعهده داشت. با وجود اینکه تیم او در این مسابقات صاحب ۱۲ پیروزی شد و در ۲ دیدار تن به شکست داد، اما در بیشتر آن مسابقات، تیم از نظر دفاعی با مشکل مواجه بود و با وجود پیروزی‌های پرشمار، اما به جز چند بازی، از نظر ارائه عملکردی قوی و جامع، سبک بازی تیم برای مدیران قانع کننده نبود.

دومین دلیل برجسته، رابطه بد او با اکثر بازیکنان بود. مخصوصاً اینکه بازیکنان برجسته‌ای مانند پالاسیوس و آتزلی که علی‌رغم نیاز العین به حضور آن‌ها، اما حتی روی نیمکت نیز حضور نداشته و به طور کامل از حضور در این تیم محروم شدند. شرودر درخصوص این نفرات بر موضع خود اصرار داشت که از هر دو بازیکن استفاده نکند مگر در موارد بسیار محدود.

دلیل سوم، برداشت فنی ضعیف او از مسابقات و عدم تصمیم گیری او برای تغییر روند تیم در برخی از مسابقات بود. این موضوع در بازی الوصل نمود بیشتری داشت، جایی که او با ترکیبی اشتباه بازی را شروع کرد که با قدرت حریف همخوانی نداشت. ضمن اینکه با تغییراتی که شرودر در ترکیب تیم انجام داد، به ویژه تصمیمش برای حضور جاناتاس سانتوس در زمین، ضعف العین بیشتر شد و این بازیکن را دقایقی پس از ورودش به زمین، دوباره تعویض کرد. این امر نشان دهنده وجود بحران بین مربی و دستیارانش در بازیخوانی و استفاده بهینه از توانایی‌های بازیکنانش است.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ورزش سه
مجله زندگی
ارسال نظر