سرقت ۸۰ میلیاردی از سه صرافی

اعضای شش نفره یک شبکه حرفه‌ای که در سرقت از سه صرافی بیش از ۸۰ میلیارد تومان ارز دزدیده بودند در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه می‌شوند.
سرقت ۸۰ میلیاردی از سه صرافی
کد خبر : ۴۹۹۷۳

 رسیدگی به این پرونده از یک سال قبل به دنبال سرقت ارز از صرافی در میدان فردوسی آغاز شد. شواهد نشان می‌داد اعضای یک شبکه حرفه‌ای به صرافی دستبرد زده و همه ارز‌ها را سرقت کرده‌اند.

ماموران به تحقیق پرداختند، اما ردی از دزدان به دست نیاوردند. زمان زیادی از نخستین سرقت نگذشته بود که به پلیس خبر رسید به شیوه قبل به خانه امن یک صرافی در حوالی میدان فردوسی دستبرد زده شده است.

ماموران با تحقیق دریافتند اعضای یک شبکه به صورت حرفه‌ای خانه امن صرافی‌ها را شناسایی می‌کنند و در فرصتی مناسب به آن دستبرد می‌زنند.

در حالی که ردی از دزدان به دست نیامده بود ماموران تمام دوربین‌های مداربسته منتهی به خیابان فردوسی را چک کردند و در بازبینی یکی از فیلم‌ها دریافتند دزدان نقاب‌دار که پلاک خودرو را عوض کرده بودند پس از سرقت شبانه چند خیابان آن طرف‌تر سوار ماشین شدند و گریختند.

با به دست آمدن این سرنخ، ماموران به ردیابی همان خودرو پرداختند و محل تردد آن را زیر نظر گرفتند. تا اینکه با گذشت نزدیک به ۵ ماه از آخرین سرقت دریافتند دزدان در یک ساندویچی از کارت عابر بانک استفاده کرده‌اند. همین سر نخ کافی بود تا یکی از متهمان ردیابی و بازداشت شود.

وی در بازجویی‌ها پنج همدستش را لو داد و گفت در جریان سرقت از خانه امن سه صرافی مبلغ‌های ۶۰، ۲۰ و یک و نیم میلیارد ارز دزدیده‌اند. سپس ارز‌ها را به ریال تبدیل کرده و با آن خانه و زمین خریده‌اند.

با افشای این ماجرا پنج متهم دیگر بازداشت شدند و اموال سرقتی به صاحبان صرافی‌ها برگردانده شد.

پرونده شش عضو این شبکه با صدور کیفرخواست به شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا آن‌ها به زودی در دادگاه از خود دفاع کنند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر