مردی که به علی پروین متلک گفته بود آقای فوتبال ایران شد

حسین عبدی، سرمربی تیم ملی نوجوانان در حالی این روزها چهره معروفی شده که زمانی به خاطر درگیری لفظی با علی پروین از پرسپولیس کنار گذاشته و راهی فولاد شد. مربی با دانشی که بالاخره دیده شد.
مردی که به علی پروین متلک گفته بود آقای فوتبال ایران شد
کد خبر : ۵۰۲۵۳

حسین عبدی در تیم رویایی پرسپولیس در دهه ۶۰ هافبک دفاعی این تیم بود و پیراهن شماره ۱۴ را بر تن می کرد.

در تیمی که ستاره‌هایی چون بهروز سلطانی، محمد پنجعلی، مجتبی محرمی، فرشاد پیوس،حمید درخشان، شاهرخ بیانی، ناصر محمدخانی و... داشت فوتبال حسین عبدی که هافبک دفاعی بود، اصلاً به چشم نمی‌آمد. در واقع عبدی نقش کارگر زحمتکشی را داشت که به دیگران کمک می‌کرد تا آنها پاس گل بدهند، گل بزنند و به چشم بیایند.

علی پروین که در مقطعی به طور همزمان سرمربی تیم ملی و پرسپولیس بود، همواره از حسین عبدی به نیکی یاد می‌کرد و می‌گفت او بازیکن بسیار خوبی است که کاملاً در خدمت تیم است اما کارش دیده نمی‌شود. خود پروین هم در دهه ۶۰ برای پرسپولیس بازی می‌کرد و با کاشته‌های دیدنی خود محبوب هواداران این تیم بود اما همان‌طور که اشاره شد در پرسپولیس رویایی آن سالها حسین عبدی کمتر گل می‌زد و طبعاً کارش کمتر دیده می‌شد.هر چند که هواداران پرسپولیس به او لقب حسین عبدی پله را داده بودند.

حالا و پس از گذشت حدود ۴دهه حسین عبدی که یک مربی تحصیل کرده و با شخصیت است، با تیم ملی نوجوانان کاری کرده که همه دنیا او را می‌بینند و از آن تیم رویایی و پرستاره پرسپولیس این روزها کار حسین عبدی بیشتر از همه دیده می‌شود! در واقع استعداد مربیگری عبدی که در آن سال‌ها پنهان مانده بود و حتی در سال‌های گذشته هم کمتر کسی آن را دیده بود، این روزها در جام جهانی نوجوانان به منصه ظهور رسیده است.

عبدی بالاترین مدرک مربیگری را دارد و پیشرفت او یک شبه حاصل نشده است. این مربی فارغ از هیاهو و جنجال‌های مرسوم در فوتبال ایران پله پله بالا آمد و حالا تبدیل به یک مربی کاملاً قابل احترام شده که توانسته استعداد فوتبال ایرانی را به همه دنیا نشان دهد. بردن برزیل اصلاً کار ساده ای نبود آن هم در حالی که یکی از پرافتخارترین تیم‌های دنیا با دو گل از نوجوانان ایران پیش افتاده بود اما حسین عبدی و شاگردان پر استعدادش کاری کردند که صدای آن در گوش همه دنیا پیچید.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
فارس
مجله زندگی
ارسال نظر