اصلی‌ترین راه پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر چیست؟

به گفته سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بوئین‌زهرا؛ اصلی‌ترین راه پیشگیری از بروز بیماری‌های غیرواگیر، تغییر سبک زندگی است.
اصلی‌ترین راه پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر چیست؟
کد خبر : ۵۰۲۶۹

دکتر علی دامغانیان، با اشاره به اینکه بیماری‌هــای غیرواگیر، مجموعه‌ای از بیماری‌هایی است که اصلی‌ترین عوامــل مرگ و میر و ناتوانــی به شــمار می‌روند و اثرات مرتبط با سلامت آن‌ها، دراز مدت است؛ گفت: این تغییر سبک زندگی، می‌تواند ازطریق انجام فعالیت بدنی منظم، کاهش مصرف دخانیات یا مصرف نکردن آن، کاهش مصرف غذا‌های فرآوری شده و مصرف منظم میوه و سبزیجات انجام شود.

این مقام مسؤول با بیان اینکه از مهم‌ترین بیماری‌های غیرواگیر می‌توان به انواع ســرطان‌ها، بیماری‌های قلبی - عروقی، دیابت و فشارخون و بیماری‌های مزمن دســتگاه تنفسی اشاره کرد؛ گفت: از مهم‌ترین عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر نیز می‌توان به مصــرف دخانیات، مصرف الکل، نداشتن فعالیت جسمی کافی و داشتن رژیم‌های غذایی نامناسب اشاره کرد.

وی عنوان کرد: یکی از برنامه‌های جاری و در حال اجرا در نظام سلامت برای شناسایی افراد مبتلا به بیماری‌های غیرواگیر، برنامه خطرسنجی بیماری‌های قلبی و عروقی است و کلیه افراد بالای ۳۰ سال می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت، خدمت خطرسنجی را دریافت کنند.

دکتر دامغانیان گفت: این افراد، درصورت نیاز، آزمایشات قند خون و چربی خون را به‌صورت کاملاً رایگان دریافت می‌کنند و براساس این آزمایشات، میزان در معرض خطر بودن آنان از نظر بیماری‌های قلبی مشخص می‌شود.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر